Rode M2

Leverans beräknas mellan Torsdag, 16.05. och Fredag, 17.05.
mi
mister i 03.03.2020
Föredrar ljudet framför SM58. Den känns mer nyanserad än en 58. Och med rakare frekvensgång.

Jag har en ganska basig barytonröst som lätt låter aningen burkig/utan bett i SM58:or (delvis p.g.a. proximityeffekt).

Med den här micken kan jag backa lite (vilket minskar proximityeffekten) och ändå få samma output som med en 58. Samt gå riktigt nära när jag vill "viska".

Gillar inte avstängningsknappen. Hade hatat den om jag använde micken frihållen (då jag säkert kommit åt den av misstag), men nu använder jag den oftast i stativ.

I studion: Inte lika nyanserad som en studio/stormembranskondensator (köp hellre en Røde NT1a för det), men den är ju tänkt för livebruk!

P
Bra kör mikrofon
Pettern 22.08.2020
Vi brukar denna mikrofonen till stora klass och kör event , Fångar mycket bra in både ovenfra , sidan och framme , anbefales

Bra mikrofon!
Mikael2754 28.07.2015
Funkar fantastiskt bra både live och i studion! Helt klart prisvärd, skön att hålla i!