Radial Engineering JDX 48 Reactor

Beräknat utskeppningsdatum till Måndag, 29.04.
P
Bättre än att micka sin fina Rör stärkare. (jag provat alla klassiska mickar)...
PiWe 22.02.2019
För första gången med Radials "Redbox" har jag alltid samma kanonljud i PA:t ...och framför allt för egen del i min scen monitor. Gitarren i monitorn låter för första gången väldigt lik förstärkarljudet, (alltså inte längre som en ilsken bisvärm), . Behöver aldrig mer vara rädd föra att någon kommer åt mickarna som mickar mina Marshall högtalare. Ljudet är det samma var från scen till scen. När du mickar med vanlig mick får du även med rumsakustiken men det slipper du när du använder JDX48. Ljudet blir ett rent förstärkarljud med bra kropp både med rent och distat gitarrljud. Jag har packat ner mina beta 57:or som reserv. Där har dem nu legat o vilat i 3 år och jag saknar inte dem alls.
Första reaktionen hos ljudtekniker brukar vara att de blir skrämda och aviga, men efter att de mixat med dem under en kväll brukar de bli lyriska. Lättmixat och bra ljud är svårt att motstå.

Fördelar:
Bra ljud som mer liknar förstärkarljudet, Snabbt o enkel att rigga, Samma ljud gång på gång från scen till scen, Lättmixad,
Nackdelar;
att placera den, (jag brukar ställa den på stärkaren).