Millenium MCT-20

Beräknat utskeppningsdatum till Lördag, 4.05.
Soldering my own mic cables
Anonym 09.02.2017
Now, this is one thing that is cheap, yet feels like quality, through and through. As has been said in almost all reviews, this unit is extremely sturdy. Kept in its box, I cannot see why it shouldn't last a life-time.

I bought mine since I am making my own mic cables and want to check them before using. And I caught a faulty one on the first cable I soldered. Easily fixed, though...

This doesn't come with a battery, but it does have pretty much everything else from the get-go.

I couldn't be happier with it. It even seems to be next to identical to much more expensive testers sold under different brand names.

Great Product
S.J.C 07.06.2020
Does exactly what I need it to. Test cables and identify problems.

Great for breaking down a long signal chain to find your dodgy XLR. Even greater for peace of mind, your microphone isn't broken after all!

Ett måste om du hyr ut dina saker
Anonym 13.01.2015
Denna produkt sparar otal timmars jobb om du hyr ut dina grejer. Kollar alltid kablar när de kommer tillbaka så att jag inte har något trasigt som går ut på ett nytt jobb.

Den går också att ha med ut på installationer för att kolla att dina lösningar håller måttet om du ska göra in installation med flera kablar till och från scen.

Många praktiska funktioner som gör den till en ovärderlig produkt för att undvika strul och ödsla tid på felsökning på lagret eller ute på installation.

Kan rekommendera denna till alla som hyr ut eller installerar ljud, bild och ljus.

Everybody should have one
Anonym 04.01.2017
This device has got it all, at least everything that and ordinary sound engineer or musician will need. I have this in my packing every gig.

it's easy to understand and works without problems, and tests all major cabling.

The only thing I can think of that is missing would be Cat5 cables with XLR-type housing often used with digital multi cables.

This one is well worth the price and everyone should have one.

PN
Peter N 25.01.2018
Ett utmärkt verktyg som klarar av att funktionstesta de flesta kablar på marknaden. Ett plus är att man även kan testa nätverkskabel. Har varit användbart när jag dragit eget nätverk i mitt hus. Även summerfunktionen är mycket användbar. Enkel att använda och förstå sig på. Ett instrument som måste finnas i varje studio och liveband.

F
En välfungerande kabeltestare
FredrikH 05.03.2016
Detta tycker jag att åtminstone alla som hyr ut teknikutrustning ska ha, oavsett om det är denna modell eller annan.
Man kommer förr eller senare stöta-på problemen "kabelbrott" eller "dåliga lödningar" och då är det viktigt att så snabbt som möjligt lokalisera problemet.
Då har du nytta av denna lilla manick! :)
Det som jag kanske kan saknas på denna modell är 8-polig speakon men annars känns den rätt komplett.

öm
perfekt vid felsökning.
östen med rösten 15.06.2019
funkar klockrent. ett måste när man står och felsöker eller när man sitter och gör nya kablar och testar.

robust och lagom stor. ett köp som jag inte ångrar.

L
Kanon
LMNTAIR 25.01.2018
Denna kabeltestaren har hjälpt mig vid otaliga tillfällen att hålla koll på trasiga och hela kablar till vår ljudanläggning i kyrkan. Mycket lättanvänd med både XLR och tele. Gör kabeltestandet till en enkel uppgift. Tar liten plats och är mycket enkel att använda. Lite glappig i batterikontakten men annars mycket bra.
Rekommenderas varmt.

Nöjd
MathiasBerg 01.06.2014
Fungerar väldigt fint, billig och gör det den ska utan problem

I
MCT-20
Ingvar 25.02.2014
Vi har nu testat våra kablar och känner oss trygga inför nästa spelning.