Joyo R-20 King of Kings

Leverans beräknas mellan Torsdag, 16.05. och Fredag, 17.05.
K
Riktigt bra pedal
Kalletrubadur 23.08.2023
Jag är lite snål med betygen, för jag har inte direkt någon erfarenhet av den här sortens pedaler då jag kommer från multieffekt världen med ampsim osv. Men med denna inkopplad i min rörförstärkare så får jag till ett magiskt ”edge of break-up” ljud. Så otroligt varmt och med en brilljans i toppen så att man får gåshud! När man sen slår an lite hårdare så är det ändå bra bett i ljudet. När jag stackar kanalerna så får man till en riktigt varm och go’ medium overdrive. Så från ganska clean till overdrive är denna pedalen perfekt. Vill du spela metall eller tyngre hårdrock behöver du köpa en annan pedal. Men jag är som sagt supernöjd med pedalen kopplad i fronten på mina stärkare Peavy VK20 och vox ac10 och kommer att komplettera med en annan pedal för de lite hårdare låtarna. :)

Kvaliten kan jag inte uttala mig om då jag bara haft den ett par veckor, men den känns bra. :)