Harley Benton HBCA-K Acoustic/Electric Capo

Beräknat utskeppningsdatum till Onsdag, 8.05.
Fyller sin funktion.
Anonym 01.03.2017
Denna capo fyller sin funktion utmärkt. Jag har dock märkt att den sitter bättre på D-formade halsar än på C-formade, då capon har en tendens att "släppa" ljusa e-strängen på en C-formad hals, något som leder till missljud.

För priset är det svårt att slå den, och än så länge har den hållt ihop alldeles utmärkt.

Gör jobbet
Anonym 23.11.2016
När det gäller enklare produkter är det ibland svårt att se skillnad mot en dyrare. Jag har en annan capo som ser likadan ut (fast var dyrare) och det är i princip samma uppbyggnad och utseende. Möjligen att kläm mekanismen är lite lösare på denna men det är försumbart.
Rekommenderas alltså.

LD
Normal capo works fine
Leo Dixon 05.04.2022
A normal capo that works fine for a beginner

SB
Mycket prisvärd
S Bane 28.09.2021
Köpte den egentligen för att ha för att mäta stränghöjd vid trussrodjustering. Slutade med att jag började med att spela md capo för att testa olika tonarter. Capo fungerar helt perfekt och vilket pris! Fattar inte hur HB kan få fram så bra produkter till ett så pas bra pris. Rekommenderas.

GJ
Cheap and I guess, functional
Gustav Jonsson 01.10.2018
Cheap, seems to do its work, but I feel it's a tad scary, it's so strong that I fear it my break the neck. I guess it won't, but I prefer the smaller capos, especially the Shubbs, I guess I wouldn't recommend anyone buy anything else than Shubb. They seem superior.

V
Fungerar som den ska, men det finns bättre.
Viggo 02.07.2017
Detta Capo är gjort i mestadels metall, med en hård fjäder, fungerar utmärkt för det mesta, har iallafall inte haft några speciella problem med den, Vanligt gummi mot strängarna och baksidan ah halsen.

En nackdel är att handtagens fyllning är gjorda i ganska så låg kvalité plast, men det gör absolut ingen skillnad för hur den fungerar, så det är ganska så o-relevant.

Kanon bra
Anonym 22.05.2016
Den funkade bra och var lätt att ta på och av. Den var också väldigt snygg vilket var ett plus i kanten.

JH
Funkar bra både till el och akustisk.
Jimmy H 27.06.2017
Använder den till min SG och min svarta akustiska skönhet. Den samarbetar bra med bägge och gör det den ska. Ska jag anmärka på något är det att den ger ett lite plastigt intryck, men vad gör det när den ändå är gedigen och fungerar?

Bra för sitt pris
Anonym 11.05.2014
Bra capo. Man märker att det är lite billigare än de andra märkena som kostar uppemot 300.-. Jag skulle nog dock alltid välja detta billigare alternativ då skillnaden är för liten för att lägga de extra pengarna.

Jag jämför endast med capen av samma sort. Om du funderar på om klämman i sig är en bra lösning så rekommenderar jag det, men den kan klämma lite hårt och dra i strängarna om man inte lyckas sätta den bra

TS
Good force and easily used with one hand
The Swedish Artist 31.07.2019
Works fine for lighter stringed guitars. And well worth the price!