Harley Benton GS-Travel-E Mahogany

Beräknat utskeppningsdatum till Tisdag, 30.04.
BB
överraskande bra gitarr
Bo B. 12.08.2019
jag gissar att många likt jag egentligen tittade på en T-Gs mini.
Men efter att ha testat denna finns inga skäl till att lägga flera gånger pengarna. Den gör sitt jobb förvånande bra. jag har vid flera tillfällen förvånat konstaterat att : "oj var det den gitarren du spelade på" då sonen suttit i sitt rum och klinkat "jag har ärligt trott att det var hans "M" 000. Med ett set bra strängar låter den mycket bättre än med originalsträngarna. Lätt att transportera även gigbagen är ok för dessa pengar får man mycket gitarr.
Balans stämning och intonation är förvånansvärt bra.
Vill man uppgradera rekommenderar jag att byta sadel och stallben till äkta ben eller hårdare plast än det som sitter på vid leverans.
Jag tror det är svårt att bli besviken på denna gitarr - väl värd sitt pris.

Just fantastic
Anonym änna 23.07.2021
Lovely sound, a bit more midrange and less bass than full size guitars. It is loud! Easy to play, too, specially with thinner gauge strings like .10s. Tried .09s too, but the shorter scale makes it difficult to keep in tune with those strings.

Oslagbar
Mxplytz 19.09.2019
Otroligt lågt pris för en välljudande gitarr, har en flerdubbelt dyrare Ibanez som denna gitarr nära på slår i ljud.
perfekt för att sitta i soffan med och lajja med.
Nya strängar och lite äkta ben så blir den makalös!
Jag köpte alltså både den vanliga och den mickade och båda lika bra.
2 gitarrer billigare än en hyfsad nybörjargitarr.

Bättre än vad jag förväntade mig.
Mange6901 26.03.2023
En mycket välgjord gitarr som stämmer i intoneringen. Låter bäst med micken som ger ett fantastiskt bra ljud. Skillnaden märks om man slår an ett E ackord. Kommer med de sämsta strängar jag någonsin träffat på. Bara att byta till Ernie Ball. Tunna E bör vara minst 0,012. Var tvungen att justera halsen. Var något böjd. Verktyg följer med. Gitarren håller till 100 procent
när man pluggar in den. Unplugged märks det att resonanslådan är mindre. Ett av de roligaste gitarrköp jag gjort.
Jag har nu haft gitarren mer än ett halvår. Har bytt stallet och sadeln till mässimng, vilket förbättrade tonen avsevärt. Köpte från Kina för 270 kronor. Kan rekommendera denna uppgradering. Ta reda på att det verkligen är mässing du beställer. Sedan bara att fila så det blir perfekt.

Really good
Andyyyssmuuusicc 22.11.2018
This is a wonderful guitar. Easy to play, sounds good and the microphone is of very high quality sounding. Didn't expect this much for that kind of money. Maybe the tuning knobs is a bit poor but they do the job. Maybe not for ten years though.Also includes a gig bag that is solid. Great buy!