I lager om 8-10 veckor
I lager om 8-10 veckor

Denna artikel förväntas i lager inom kort och kommer då att skickas ut omgående.

En bra grund till att lätt bygga en egen gitarr efter eget önskemål.
Anonym 09.09.2016
Kul att bygga och få förkunskaper krävs. Jag köpte denna byggsats då jag vill ha en gitarr att plinka på men också bestämma hur den ser ut utan att behöva specialbeställa en gitarr för mycket mer pengar.

Gitarren går att skruvas ihop som den är om en inte vill pyssla med den.
Kablarna i gitarren är bara att koppla ihop med enkla förbindningar.

Den färdiga gitarren låter väldigt bra med tanke på de pengarna jag gett för den, dock är träslaget i gitarren inte det stryktåligaste.

När jag byggde gitarren så gick några skruvar sönder, men det var lätt att ersätta. Urfräsningen där halsen fäster i kroppen på gitarren var okej men mådde bra av lite justering.

Ett kul projekt som kan bli en riktigt sjysst gitarr om den ges lite tid och för en väldigt billig peng! Möjligheterna är många!

Rolig projekt!
Anonym 11.03.2016
För att sätta ihop detta kit behövs inte mycket förkunskap eller fingerfärdighet. Så i princip alla borde klara av det!

Något som kan vara bra att veta är hur man ska sätta höjden på sadeln, justera trussrod m.m. ifall man nu inte bara vill hänga gitarrer på väggen.

När det kommer till att måla så kan man göra som jag gjorde, bara köpa några sprayflaskor med färg och måla på och sen lägga några lager klarlack. Detta blev långt från perfekt. Jag borde även ha låtit färgen torka mer mellan lagren. Hur som helst så känner jag mig ganska nöjd för ett första försök!

Ljudet i gitarren var helt okej, det hade i alla fall kunnat vara mycket sämre!

DG
Great DIY, fix fret edges
Daniel GR 02.11.2020
Had great fun playing it and it sound good but the frets on my neck kept going against my finger and irritating my skin. I didn't expect much from a 99€ DIY build but I hoped my skin wouldn't get cut on the edge. Other than that if you have time and a kit to fix it, great guitar and great fun to put together. The instructions were very clear and I managed to do it all in one go!

Bra nybörjarkit!
Anonym 14.10.2016
Toppen nybörjarkit för de som vill dyka in i gitarrbyggar-världen. Jag lackerade min vit och satte ihop den med orginaldelarna som följde med och det funkar jättebra. Mickarna är det som bör uppgraderas först, men de som följer med duger gott och väl. Justera dragstången sen är det bara köra!

W
Krävs en del.
West 27.04.2017
Detta kit, som så många andra, kräver att man har lite koll på slipning och liknande. Ett par skönhetsfel fanns vid ankomst, något som löste sig med lite mer "filler" före lackning.
Halsen passar fint i halsfickan, och var rak och fin.
Medföljande mickar bytte jag ut innan montering, men dessa fyller antagligen sin funktion dugligt. I original utförande är grejerna löd-fria, vilket kan vara trevligt om man är ovan vid lödning.
Föreslår inte att man kör transparenta färger på denna, solida blir snyggast.

Anonym 16.04.2016
lätt att bygga .bra gura för pengarna!!

Rolig pryl med bättre ljud än förväntat
Anonym 21.03.2016
Köpte detta kitt för att ha ett litet projekt med min dotter.
Jag fick dessvärre fel instruktionsbok (på en äldre modell) men det var inte så svårt att gissa hur det skulle sitta!
Jag kan ha haft tur, men det var inga problem med någon del av gitarren, behövde knappt ens intoneras efter att den var sammansatt.

Fördelar:
Billig
Bra ljud (för att vara så pass billig)
Rolig att bygga

Nackdelar:
Lite otydliga instruktioner (vilket inte är hela världen, då det är rätt lätt att se var saker ska gå).

JW
En bra byggsats
J.O Wennborg & Co 12.07.2018
alla delar passade och fungerade bra, blev både snygg och välfungerande. ( behövde dock intoneras för att bli riktigt rätt, så lite besvär med att stämma den ordentligt först.) hade varit kul om det med följt ett Harley Benton märke till den.
Över lag mycket nöjd.