Gruvgear Fretwraps SM 3 Pack

Leverans beräknas mellan Måndag, 6.05. och Tisdag, 7.05.
Anonym 03.09.2015
Fungerar bra för att ta bort onödiga övertoner när jag spelar bas. Jag använder Fretwraps när jag spelar in, framförallt slap-bas. Men även när jag spelar in andra typer av basspel. Jag tycker inte de gör någon skillnad om jag har dem på när jag spelar live. Jag kan iallafall inte höra någon stor skillnad på ut-ljudet med eller utan fretwraps. Men vid inspelning tycker jag de är bra och underlättar för vidare mixning av basljudet då man enkelt blir av med övertoner redan vid inspelningen.

PA
Funkar fint!
Petri A. 03.07.2014
Bra hjälpmedel vid inspelning. Man kan välja mängden dämpning genom att flytta eller dra åt Fretwrapen. Säg hejdå till din gamla hårsnodd!

H
Does what it's supposed to
Hangus 07.08.2022
Bought this as an extra security measure during sessions to keep all tracks nice and clean, especially during more demanding passages, and it does that perfectly. They are pretty expensive for what basically is some pieces of padded cloth and velcro straps but the straps certainly are of good quality.

Bra grej
Anonym 06.07.2016
Använder dessa både live och i studio till elbas, rensar upp ljudet och gör det klarare tycker jag, ett bra hjälpmedel för alla som spelar lite slap och tapping!