Fender Strap Blocks

Leverans beräknas mellan Torsdag, 16.05. och Fredag, 17.05.
Ett smidigt alternativ
Anonym 27.11.2016
Dessa är trevliga om man vill förhindra att axelbandet ramlar av men av någon anledning inte vill installera strap-locks på sin gitarr. Riktiga strap-locks kan dock vara att föredra om man har möjlighet.

Axelbandsknappen på gitarren bör också vara av standardtyp för att dessa sa gå på. Min Godin har strap-lock-knappar från Schaller installerade och dessa små gummiringar går inte över axelbandet på den gitarren.

Stickan 22.12.2018
Ett billigt och genialiskt sätt att försäkra att gitarren inte ramlar i golvet.

sj
axelbands lås
stefan jagell 14.01.2018
Bra enkla gummilås till axelbanden. Nu har fyra av mina gitarrer denna enkla lösning istället för tape, tråd och annat som jag använt förut.

F
Fyller funktionen
Feo79 23.10.2016
Enkla att montera. Känns som bra kvalitet. Har inte lyckats ha sönder någon än. Vintage. Snygg och enkel att ha på den gamla, slitna stratan. Använder de dock inte på mina dyrare gitarrer. Känns säkrare med modernare varianter.

Bra alternativ till "riktiga" strap locks
Mattias. 30.08.2017
Som titeln lyder: är dessa gummiringar ett bra alternativ till "riktiga" strap locks. Sitter dock inte fast helt ordentligt och har därför ramlat av några gånger.

l
Bekväma straplocks
loudpipe 16.10.2017
Jag hade tröttnat på krånglande straplocks där man måste byta själva knappen, så jag testade det enklaste och billigaste på marknaden. Och jag blev förvånad hur enkla och bra dessa billiga grejer är.
Lätta att montera och ta av och dom håller bandet 100%-igt på plats. Dessutom slipper man byta utan kan behålla originalknopparna.

Block your strap!
Anonym 20.02.2017
They do what they?re supposed to! The easy solution.