Alla priser inklusive moms

Gratis frakt. Beräknad leverans mellan Torsdag, 16.05. och Fredag, 17.05.
EH
Eric H 03.11.2020
Jag har sedan flera år en Fender Squire Bullet som har rak och fin hals, en trevlig gitarr på många sätt, men mikarna och elektroniken skulle kunna vara lite "hetare". Eftersom jag tycker väldigt mycket om David Gilmours gitarrspel bestämde jag mig för att byta ut det elektriska mot EMG DG20 David Gilmour-setet.
Själva bytet av grejorna var väldigt enkelt. Jag monterade av allt det ursprungliga = strängarna och plektrumskyddet med allt som är fäst på detta. Jag skärmade håligheten med aluminiumfolie som jag limmade fast och sedan var det bara att lägga i det nya, färdigmonterade plektrumskyddet med allting förmonterat. Passformen var perfekt, sånär som på att jag fick borra några nya hål för skruvarna som höll det på plats.
EMG DG20 David Gilmour är ett aktivt mik-set, som behöver 9V-matning. Jag köpte ett separat batterifack (Göldo Battery Box) och fräste ett hål för detta intill svajfjädrarnas hålighet på gitarrens baksida. Allt var lätt att koppla ihop och sedan var det bara att börja spela på de nya Ernie Ball 2251-strängarna.
Vilken skillnad mot den ursprungliga elektroniken! Wow! Brusfritt och fint, definitivt ett mycket bra mik-set med bra tonkontroller. Jag har inte samma förstärkare m.m. som David Gilmour, men dock en Fender Hot Rod Deluxe (= rörförstärkare) och det är en fröjd att spela med den här uppgraderingen. Ljudet är varmt och närvarande. Mera glöd än förut.
Det här är ett bra sätt att få en riktigt bra gitarr till en vettig kostnad.

E
Kunde inte ha varit mer nöjd!
Emrik 19.12.2020
Låter helt otroligt. Bytte ut mina pickups på min gamla squier strata mot dessa och kunde inte varit mer nöjd. Låter otroligt vacker och om man vill låta som David Gilmour så är detta ett självklart köp!

Det blev en enorm skillnad från de billiga squier pickupsen. Inte nog med det så känns volym och tone kontrollerna väldigt lyxiga de vrider sig med näst intill inget motsstånd och har ännu inte upplevt att man råkar skruva på kontrollerna omedvedet.

Är mycket nöjd med mitt köp!

PS
Ett riktigt lyft för min strata
Paul S... 02.08.2017
Lätt att montera, t o m jag klarade av det, och jag är inte alls kunnig inom elektronik. Dock blev jag tvungen att fila lite på plektrumskyddet för att få det att passa vid halsen. Men lätt gjort med en nagelfil (och lite tålamod). Det stämde inte heller riktigt med hålen för skruvarna, så jag fick göra nya skruvhål i kroppen. Men det var heller inga problem.
Allt detta var det värt, för gitarren låter som en helt annan gitarr. Så många möjligheter, ett sådant lyft! Från twang till fett. Den har fått ett helt nytt liv, den gamle gitarren. Det är faktiskt värt pengarna.
En del verkar tycka att plektrumskyddet är fult, jag säger tvärtom: jag tycker det är snyggt. Fast det är ju förstås en smaksak.

V
Toppen
Voxxa 27.04.2017
Den här konfigurationen satte jag på en VSG -stratta med Evertune-stall. Fick därför fila litet så den skulle passa med stallet ifråga. Men sedan då jag pluggade in den? WOW!! Det var som en strata på steroider!! Shit vad den rockade!! Jag skulle rekommendera den här uppsättningen till vem som helst, amatör som professionell. För att citera Jimmy Page: ? "Det värsta som finns är att göra bra musik på dåliga instrument". Ta hans råd och hotta upp din stratta.

j
No Gilmour sound
janneBe 30.07.2020
I installed the Gilmour pickup set without any problem. The old jap strat pickups had a really great strat sound but I needed a change.
It doesn’t sound like Gilmour because I’m not David Giloure and I haven’t got his rig BUT they sound REALLY GREAT! I can get my old strat sound if I fiddle a bit with the new active tone controls and I can get a lot of other nice sounds too.

H
Excellent.
Hejsan 19.04.2018
Dead quite, fantastic sound and clean design.

Good for those who wants to sound like David Gilmour and those who wnat to sound great.

Only minus is the output jack which is soldered. And a bit fargile.

B
Lysande EMG-paket med Gilmour mickar
Begge 23.01.2017
EMG tillverkar ett fantastiskt bra färdig-lött och kopplat mickpaket för Startocaster. EMG DG20 David Gilmour levereras i en enhet. Det enda du behöver göra är att koppla på några kontakter som är färgmärkta. Hur enkelt och smidigt som helst.
Mickarna låter riktigt bra och passar den som gillar Davids klockrena ljud.
Både bra produkt och bra pris.

EMG
Mikael7710 10.11.2014
Lätt att installera och låter riktigt bra!