EMG 89 Black

Leverans beräknas mellan Fredag, 24.05. och Måndag, 27.05.
V
Trevlig och mångsidig gitarrmick!
VEZZLA 31.05.2020
Installerade den här i halsläget tillsammans med en EMG 81 i stallet på min Solar S1.6. Den ger ett runt och fint ljud både om man spelar cleant eller distat. Perfekt för solospel. Gillar även att man kan splitta den och få ett ljud likt en EMG SA singlecoil för ökad mångsidighet.
Jag skulle dock rekommendera EMG 89R i detta läge istället då singlecoil blir att ligga närmast halsen.

Bridge position.
Anonym 14.11.2016
I installed this in the bridge of my tele, I wanted to upgrade my singlecoil tele to a dualhumbucker for a heavier sound but still keep some of that singlecoil character like before the upgrade.

I have not used a 85 in the bridge before so I don't know how they compare, had a 81 in another guitar and this is not worse, this is working great for me. I play alot of heavy metal aswell as some funky stuff in between and this pickup works both ways. As expected from a dualmode active emg.

I would recommend this pickup if you wanna have both a good clean tone but also have the ability to go heavy as *#@! when your crowd is losing attention.