5 / 5

I lager om 2-3 veckor
I lager om 2-3 veckor

Denna artikel förväntas i lager inom kort och kommer då att skickas ut omgående.

RO
En gitarr som har det där extra!
Robert Olsson 18.12.2017
Om du letar efter spelkänsla likt gitarrer så som Gretsch, men samtidigt det robusta hantverket från en Gibson gitarr, är detta ett perfekt val att köpa en gitarr som denna!

Allt hantverk från lackering, till utsmyckning är häpnadsväckande och som definitivt kommer göra att du kan stirra på gitarren i timmar!

Det första som slog mig är att gitarren fortfarande var stämd efter uppackning, vilket bevisar att intoneringen är perfekt!

Även helakustiskt ger den ett rent och fint ljud som ej många el-gitarrer kan härma.

Då stallet ej är flytande. utan fastmonterat så kommer stämningen finnas kvar även efter att du använder svajarmen väldigt mycket och brutalt.

I viss mån så kan det vara lite svårare att böja toner, likt dem i country musik men det var inget jag brydde mig om, då detta är en gitarr som är mer inriktad mot Rockabilly/Rock musik i mitt tycke.

Så om du vill ha en gitarr som har det där extra, ger folk som ser den att tappa hakan så är detta en perfekt gitarr!