Boss BD-2 Overdrive

Beräknat utskeppningsdatum till Onsdag, 8.05.
Bra Blues-sound till ännu bättre pris
Anonym 01.10.2016
Jag använder min BD-2 lite som man typiskt skulle använda en KLON, den pressar mitt rena ljud lite med mild crunch för att ge det lite mer karaktär. Detta funkar väldigt bra, det kan vara väldigt svårt att sluta mata ut blueslicks när man hittar en sweet spot i inställningarna. Pedalen är väldigt mångsidig på det sättet att den kan sträcka sig hela vägen mellan clean boost till dist och nästan fuzz. Jag upplever dock att många inställningar i de högre gainregisterna lätt blir väldigt grötiga, vilket inte är vad jag är ute efter, men det finns säkert andra som uppskattar det :).
Sammanfattningsvis så tycker jag att det är en välljudande och väldigt prisvärd overdrive som kan täcka lite fler sound än de flesta andra om det skulle behövas.

d
Boss-BD2
dannee 17.12.2018
i've had this for 6 months now and use it every day. It's a good overdrive and if you crank the drive it's almost a fuzz pedal.

It sounds really good, only one con for me is that its not so transparent on lowest drive.