I lager om 5-7 veckor
I lager om 5-7 veckor

Denna artikel förväntas i lager inom kort och kommer då att skickas ut omgående.

Kvalitativ sampler
Anonym 24.10.2014
AKAI har skapat en sampler med möjlighet att spela upp 8 samplingar simultant. Du kan skicka och ta emot MIDI samt styra ljuden i viss mån via menyn. Ljudet plockas ut via två stora telekontakter eller ett hörlursuttag och strömmen går in via en USB kontakt. So far so good!

När jag lärt mig att spara "trumset" med olika samplingar och sedan byter till ett annat trumset så visar det sig att samplern måste ladda varje sampling. Detta kan bli ett lång väntan beroende på hur långa samplingar du valt att spara i ditt trumset. För vissa är detta ingen big deal, men att hoppa mellan trumset i en livemiljö blir liksom inte så attraktivt. Observera även att samplingar endast fungerar att spelas i mono. Du kan sedan panorera fritt mellan L och R i menyn.

Ett stort plus för padsen som är av högsta kvalité. De följer varje nyans och är väldigt känsliga. Även färgmärkningen visar tydligt vilka pads som "spelar". Formatet är också smidigt och tillåter dig att placera samplern lite var som helst.