4 / 5

stabilitet

Adam Hall STRS6U Rack Stand 6U

Beräknat utskeppningsdatum till Tisdag, 7.05.
f
I praktiken ett hyfsat 4U-stativ, inte djupt nog för övriga platserna.
fisk0 30.06.2018
Till att börja med tycker jag att de borde skickat med instruktioner, inte för att det är någon komplicerad konstruktion - fyra delar + skruvar - men det är inte självklart vilken av de två tvärstängerna som ska sitta var när du öppnar den anonyma kartongen de levereras i.
Tack och lov har Thomann flera närbilder på produktsidan du kan ta till hjälp.
Då stativet bara är 6U eller cirka 3dm högt är det rätt stadigt, men blir lätt skevt innan första rackenheten monterats.
Vinkeln på rackskenorna är dock sådana att de två nedre platserna har mycket begränsat djup - för den nedersta har jag svårt att tänka mig att annat än strömförsörjning platsar, därovan inget djupare än effektenheter på max två decimeter. Även tredje facket är ett gränsfall för djupare enheter, särskilt om mån ga kablar ska kopplas in i baksidan av dem. En stödstång sitter bakom översta facket, men den är lätt ta bort vid behov.
Det rör sig ändå om ett stativ där max 4U kan användas för normalstor rackutrustning, varav knappt 3U klarar större saker som ljudmoduler.
I det stora hela skulle jag rekommendera ett annat ställ ifall du tänkt montera annat än effektprocessorer i stativet.
stabilitet