Golden Age Premier PREQ-73

1-Channel Preamplifier with Equaliser

  • Suitable for microphone, line and instrument signals
  • Discrete design
  • No integrated circuits in the signal path
  • Maximum input gain: Mic 80 dB, Line: -20 to +10 dB
  • Switchable impedance: 1200 or 300 Ohm
  • Switchable +48V phantom power
  • Switchable polarity
  • 2-Band LF and HF shelving EQ with 2 selectable frequencies
  • Coil-based centre EQ with 3 selectable frequencies
  • Combo input XLR/jack 6.3 mm
  • Combo output XLR/jack 6.3 mm
  • Design: 9.5", 1 U
  • Includes power supply

Dalsze informacje

Channels 1
Number of microphone inputs 1
Instrument input Yes
Tubes No
Compressor/Limiter No
Equalizer Yes
De-Esser No
Phantom power Yes
Phase Reverse Yes
External effect loops Yes
Analogue Outputs XLR, jack
Digitale Outputs 0
Headphone connection No
Level Meter Yes
10 Oceny klientów
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.8 /5
  • obsługa
  • właściwości
  • dźwięk
  • wykończenie
Aktualnie ten produkt posiada ocenę tylko w innym języku.
de Oryginalna ocena (Pokaż tłumaczenia)
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
Łącznie
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
Ein prima Kumpel mit Charakter
Ola V, 18.04.2020
Ich habe einen Mikrofonvorverstärker gesucht, der etwas charaktervoller und für mich besser klingt als die MicPres in meinem RME FireFace.

In den letzten Jahren hatte ich immer mal wieder einen Anlauf genommen, aber bin so recht nicht fündig geworden. Summit Audio, SPL, FMR, etc. alles nicht wirklich das ..
Habe dann hauptsächlich über unser Allen&Heath Mischpult aufgenommen, weil mir die Geschmacksrichtung der Vorverstärker sehr zusagt.

In der engeren Auswahl waren diesmal neben dem Golden Age Project PREQ-73 PREMIER, weitere der PRE-73 DLX PREMIER, die einfachere „nicht PREMIER“-Reihe mit den roten Gehäusen, sowie der Focusrite ISA ONE und der Warm Audio WA12.

Der Focusrite ISA ONE war leider gerade nicht lieferbar.

Anfangs fand ich den Golden Age Project PRE-73 DLX im roten Gehäuse wegen des Attentuators reizvoll, um den Übertrager etwas zu übersteuern.
Für die PREMIER-Reihe spricht die dandere/bessere Bauteilbestückung.
Letztlich bin ich dann beim PREQ-73 gelandet, da die Klangregelung mit schaltbaren Frequenzbändern, realisiert mit einer Spule für die Mitten, mir „old schoolig“ bekannt und sympathisch ist.

Nun wie macht er sich ..?
Prima! Die klangliche Ausrichtung ist, meinem Empfinden nach, den Allen&Heath Preamps sehr ähnlich. Er klingt präsent und sanft in den Höhen. Die Bässe nicht mager aber auch nicht überbetont. Da kann man super mit arbeiten. Sensibilität und „Verdichtung“ gelingen ihm sehr gut. Meint auch, Vocals und Raumanteil im Verbindung mit dem Abstand zum Mikrofon. Prima! Gerade auch, wenn man Gitarre oder Ukulele zusammen mit Gesang mit einem Mikro abnimmt. Die ersten Aufnahmen, ohne Kenntnis und Hinweis auf den Preamp, haben die Hörer der unbearbeiteten Aufnahme gleich überzeugt.

Die Sättigung der Übertrager klingt harmonisch. Somit, scheint das Feature des Attentuators des PRE-73 DLX bedarfstechnisch überholt.

Das Gerätedesign und die Namensgebung spielt mit der Anlehnung an die Neve 1073
Ich kann, mangels original Neve, nicht sagen, wie nah der PREQ-73 klanglich an den Neve 1073 herankommt. Jedoch klingt der PREQ-73 sehr gut und wenn man sich mal etwas damit beschäftigt hat, man die Qualitäten sehr zu schätzen weiß.

Der frontseitige DI ist in Kombination mit der Klangregelung gut zu gebrauchen. Einen Precision Bass einstecken und glücklich sein. - immer ein guter Test. Wenn der Preci nicht klingt ist irgendwas mit der Anlage oder dem Gehör .. :-)

Die umschaltbare Eingangsimpendanz des MIC-Inputs macht sich besonders bei Dynamischen Mikrofonen gut bemerkbar und steuert ein weiteres schönes Farbspektrum bei.

Egal, ob ein Brauner Kondensator, oder alte dynamische Klassiker der PREQ-73 scheint ein guter Buddy zu allen zu sein.

Eines noch, der PREQ-73 wirkt nach ein paar Tagen im Einsatz, inkl. mehrfach überfahrener Übertrager immer besser. Die Bauteile scheinen langsam aufzuwachen.

Die Klangregelung macht einen sehr angenehmen runden Eindruck. Sicher sind die regelbaren Frequenzbereiche akustisch wie sie sind, aber es zischelt und mupft nicht.
Der Ton ist immer stabil und die Abbildung ist wirklich gut. Das spricht im allgemeinen für eine gute Phasentreue.

Allein die Netzeillösung finde ich persönlich weniger gelungen. Ein externes Netzteil ist zwar nichts ungewöhnliches, aber der Barrelstecke, die entsprechende Gehäusebuchse und die festverbundene Netzzuleitung sind m.M. nach verbesserungswürdig.- Hier fände ich eine Netzzuleitung, die mit einem normalen Kaltgerätestecker am Netzteil ankoppelt besser als das ellenlange Zuleitungskabel, das vermutlich irgendwann abreißt. Zudem man im Rack einfach ein kurzes Netzkabel einsetzen könnte.

Auf der Gehäuseseite, hingegen wäre mir eine verschraubbare Verbindung des Netzteilsteckers, im Rack sicherer. Das bekommen SM Pro Audio, Behringer und andere in deutlich geringeren Preisklassen auch hin.

Im Vergleich zum Warm Audio WA12 klingt der Golden Age Premier PREQ-73 klarer, direkter und präsenter. Die Stimme steht konturierter im Raum. Ein evtl. Vorhandenes Lippenschmatzen kommt bisweilen sehr attraktiv rüber. Die Obertonfarbe im „Lastbereich“ ist noch angenehm und brauchbar.

Positiv
Klangliche Ausrichtung
Klangregelung sehr harmonisch und angenehm.
Anpassungsoptinen
Regler und Druckschalter fühlen sich gut an.
Anschraubohren am Netzteil.


Negativ
Externes Nezteil
Netzteil „am Stück“ mit Netzleitung und Zuleitung.
Power LED fernab des Powerswitches an der Austeuerungsanzeige.
LED auf unterschiedlichem Niveau eingesetzt.
Przydatne · Nieprzydatne · Zgłoś nadużycie
Zgłoś nadużycie...

Czy ta opinia powinna zostać usunięta?

Wyślij
fr Oryginalna ocena (Pokaż tłumaczenia)
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
Łącznie
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
remarquable
Nicolas5935, 05.06.2019
Acheté pour le live afin de pouvoir donner de l'épaisseur et travailler le son d'un micro eartrumpet (micros à condensateur dédié à la prise de son scène un peu trop brillant à mon goût). Il est très facile de trouver un son satisfaisant. Le préamp en lui même soutient la comparaison avec d’authentiques Neve, l'équalisation est suffisamment complète pour colorer la prise à l'envie et musicalement. J'envie ceux qui débute dans la prise de son aujourd'hui et peuvent avoir accès à de tels appareils pour un prix si modique.
Przydatne · Nieprzydatne · Zgłoś nadużycie
Zgłoś nadużycie...

Czy ta opinia powinna zostać usunięta?

Wyślij
nl Oryginalna ocena (Pokaż tłumaczenia)
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
Łącznie
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
Ups and downs
Hanck, 09.08.2019
Comparison Golden Age mic preamps: Premier PREQ-73/Premier PRE-73/Project PRE-73 MKIII/Project PRE-73 Junior for e-piano and bass. Conclusion: the price differences translate to sound (and noise) differences which made me decide in favor of the premier series.
I ordered a Golden Age Project PRE-73 MKIII. I was not satisfied because of the noise that already appeared with gain and output volume both just over half way (I practice in an extremely noise free studio). For comparison I ordered a Golden Age Premier PREQ-73. The noise level was lower, worked for me, though certainly not noise-free at higher volumes/gain.
I tried it on bass, the sound was a bit smoother than the MKIII. It was a rich, heavy and lively sound, only the highs lacked a bit sustain.
On e-piano the sound of the Premier was much better than the MKIII, I can only describe it as: there was restfulness in it. Also less deformation than with the MKIII. Now with bass it is just a matter of taste, but with piano the undistorted sound is important. So you don't get a messy sound when using a lot of polyphonies. Both preamps gave the piano-sound much more power, body, warmth, harmonics and (Premier only) detail and liveliness.
... The EQ part however had - I think - some grounding problems. It added hum, hiss and when touching the switches a lot of hum; the switching itself gave loud clacks. However, aside from these problems, it worked really well and easy in sound shaping the two elements of my Safran bass (piezo and magnetic). Because of my use of the switches whilst playing, this disqualified the GAP EQ for me (thus the 3 for quality).
I also tested the GAP Jr. (for piano). This is not just a simpler version of the MKIII (no filters, no clip lights). Sound wise it was a little inferior to the MKIII as well (more noise, less gain and an unnatural sound).
I bought the GAP Premier (without EQ) for the piano. I returned the GAP PREQ, really to my regret, because I liked the sound and could adjust it in a simple way to stand out with the piano. For the bass I now bought a Marleaux Tonwerk instead. A little less lively sound, but no problems with statics and it sounds sweet in combination with the piano. Thomann was very helpful with advice and service.
Przydatne · Nieprzydatne · Zgłoś nadużycie
Zgłoś nadużycie...

Czy ta opinia powinna zostać usunięta?

Wyślij
de Oryginalna ocena (Pokaż tłumaczenia)
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
Łącznie
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
Bin zufrieden
Gernot aus W., 24.11.2020
Ich arbeite mit der UAD Apollo 8 Firewire welche das UNISON System hat, was soviel bedeutet das man Pre Amps als PlugIn Lösung in Echtzeit zur verfügung hat. Nachdem ich viel von diesem Nachbau gehört habe, und ich dias UNISON PlugIn besitze, wollte ich den Unterschied hören. Unterm Strich, das kann man nicht vergleichen, wer wirklich anfetten, Sättigen möchte, der benötigt nach wie vor eine Analoge Lösung, und diese ist wirklich eine sehr gute Alternative. Um wenig Geld bekommt man fetten Sound. Wirkt alles sehr massiv und robust. Unbeding ausprobieren :-)
Negativ: kein LowCut
Przydatne · Nieprzydatne · Zgłoś nadużycie
Zgłoś nadużycie...

Czy ta opinia powinna zostać usunięta?

Wyślij
598 € 2 701,82 zł
Ceny z podatkiem VAT

Cena w PLN podana jest w celach orientacyjnych

Artykuł dostępny w magazynie
Artykuł dostępny w magazynie

Artykuł jest dostępny od ręki.

Informacje dotyczące wysyłki

Darmowa dostawa spodziewana pomiędzy Czwartek, 4.03. a Piątek, 5.03.

Powiadom innych o tym produkcie
Twój asystent sprzedaży
Tel: +49-9546-9223-30
Fax: +49-9546-922328
Poradniki online
Mic Preamps
Mic Preamps
Microphone preamps, are analogue devices that will remain important even as most other equipment is superseded by digital alternatives.
 
 
 
 
 
Podsumowanie:
* Ceny zawierają podatek VAT. Oferty ważne do wyczerpania zapasów. Tabela z kosztami wysyłki znajduje się tutaj. Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek niezgodności i błędy. Faktury wystawiana są w języku angielskim i walucie EUR.
Ostatnio obejrzane
Roland FP-30X BK

Roland FP-30X BK; Digital Piano; 88 keys PHA-4 keybed with Ivory Feel; Sound engine: 12 SuperNATURAL Piano tones, 20 E-Piano tones and 24 other tones; max. polyphony: 256 voices; Bluetooth Audio (V3.0) and Bluetooth MIDI (V4.0); build-in speaker system (two...

(1)
Ostatnio obejrzane
Novation Circuit Tracks

Groovebox 2 Synth tracks, 2 MIDI tracks, as well as 4 drum tracks, Step sequencer with 32 steps (256 step sequences per track) with off grid function, Integrated effects, Synth patches, samples, and projects can be stored on microSD...

(1)
Ostatnio obejrzane
Rode VXLR Pro

Rode VXLR Pro; Plug adaptor with transformer and power converter; TRS mini jack (3.5mm) to XLR3M; integrated voltage converter from phantom power (12 - 48V) to plug-in power (4V); for connecting VideoMic, VideoMic GO, VideoMicro, VideoMic Pro, VideoMic Pro+, VideoMic...

Ostatnio obejrzane
Zoom Am7

Zoom Am7, mid-side stereo microphone for Andriod devices; USB type C connection; 90º / 120º / M-S mode switchable; max. SPL: 120dB; resolution: 44.1kHz / 16Bit, 48kHz / 16Bit; for creating videos, podcasts, vlogs and more; two modes: audio and...

Ostatnio obejrzane
IK Multimedia AXE I/O + AmpliTube 5 MAX

USB 2.0 Audio Interface with Guitar Effects Software Audio interface specially designed for guitarists, 2 Inputs for instrument-, line- and microphone signals with discrete class-A preamps and switchable 48 V phantom power, Hi-Z instrument inputs at the front, of...

(1)
Ostatnio obejrzane
Dante AVIO Bluetooth IO Adapter 2x1

Bluetooth Adapter For the connection of a computer, tablet or smartphone to a Dante network via Bluetooth, Ideal for recording or playing back a stereo signal, Robust housing, Fully-functional Dante interface, Transmits 2 inputs and 1 output with 48...

Ostatnio obejrzane
Showtec ACT Fresnel 50 WW

Showtec ACT Fresnel 50 WW; DMX controlled Fresnel theater spot complete with barndoor, filter frame and 1.5 m connection cable; 40 W COB LED; Color temperature: 3200 K; Luminous flux: 3400 lm; manual zoom (10 ° - 58 °); manual...

Ostatnio obejrzane
Stageworx BLS-315 Pro Light Stand Kit

Stageworx BLS-315 Pro Light Stand Kit; light and speaker stand with light adapter; set consisting of the Stageworx BLS-315 Pro Lighting Stand B and the Stageworx TS-1 Light Adapter:; Stageworx BLS-315 Pro Lighting Stand B:; professional and stable light stand;...

Ostatnio obejrzane
Roland FP-30X WH

Roland FP-30X WH; Digital Piano; 88 keys PHA-4 keybed with Ivory Feel; Sound engine: 12 SuperNATURAL Piano tones, 20 E-Piano tones and 24 other tones; max. polyphony: 256 voices; Bluetooth Audio (V3.0) and Bluetooth MIDI (V4.0); build-in speaker system (two...

(1)
Ostatnio obejrzane
Black Lion Audio Revolution 2x2

USB2.0 Audio Interface High-quality, two-channel recording solution with combined microphone and instrument inputs, Balanced signal path and high quality microphone preamplifier, Precise Macro-MMC clock, Power supply filtered with PG-i technology, Direct monitoring with mix control and mono switch, AD...

Ostatnio obejrzane
Elation KL Fresnel 150W 6" CW

Elation KL Fresnel 150 W 6" CW; LED Fresnel spotlight incl. barn door and colour filter frame; infinitely variable manual zoom from 15° to 38°; homogeneous 16-bit dimming; dimmer mode, dimmer curve and dimmer delay can be adjusted according to...

Ostatnio obejrzane
Erica Synths Black Joystick 2

Erica Synths Black Joystick 2; Eurorack module; Joystick with 8 CV outputs (4 channels, each with outputs for X and Y axis); 2 Gate outputs; Joystick motion recorder with 8 sec. recording time for each channel; LFO and Drone Oscillator...

Twoja opinia
Zgłoś błąd Zauważyles błąd i chciałbys nas o tym powiadomić?

Dziękujemy za Twoją wiadomość, zostanie ona przetworzona najszybciej jak to możliwe.