Joyo R-02 Taichi Overdrive

Levering ongeveer tussen Maandag, 24.06. en Dinsdag, 25.06.
r
Zeer transparant
robvandalen 01.11.2020
Na een aflevering van de 'JHS show' op YouTube over deze lijn van Joyo was ik erg benieuwd naar de Tauren en de Taichi. Vanwege de voice knop besloot ik eerst de Taichi te testen. Ik ben zeer aangenaam verrast door de transparante maar mooie overdrive die dit pedaal in zich heeft.

Ik vind het volume wel standaard er hoog staan, op '9 uur' zit ik al aan een matchend volume met mijn clean signaal. Dat maakt de fijnafstelling daarvan iets lastiger maar dat is voor dit geld niet onoverkomelijk.

De maximale gain van dit pedaal is niet extreem, dus verwacht geen metal sounds aan het eind. Een mooi rauw randje op het karakter van de sound van je gitaar doet hij echter echt prachtig.

Pedaal is stevig, en de lichtjes in de boven- en onderkant zijn een leuke gadget.

Ik vrees dat de Tauren de volgende Joyo wordt die ik ook wil proberen, alhoewel de Uzi ook aanlokkelijk is. Voor nog niet eens het geld van 1 boutique effect heb ik ze allemaal op mijn JK Pedalboard. Top!