Naar de inhoud van de pagina
seventy years logo
Thomann viert zijn jubileum! Bedankt voor uw loyaliteit! Ontdek nu onze jubileumaanbiedingen. Naar de deals

GHS Fast Fret

Levering verwacht rond Donderdag, 10.10.
Het werkt wel maar ik weet niet hoe
Anoniem 30.03.2016
Natuurlijk gebruik je dit spul op je snaren. Het is echt niet moeilijk want de stift of houder is goed te hanteren. Je moet het stevig over de snaren wrijven staat er en dat doe ik nu een paar weken.

Waarom ik dit product heb gekocht? Ik was gewoon nieuwsgierig. Dus de reden dat ik er sneller mee zou gaan spelen (Lets You Play Faster) was geen aanleiding. Overigens is snel spelen meer een kwestie van techniek en goede snaren dan van een 'string cleaner' wel of niet gebruiken.

Wat me wel interessant leek is het beschermlaagje. Bij sommige fabrikanten is er al bij de productie een coating op de snaar maar bij mijn favoriete snaren niet. Ik was dus benieuwd of mijn snaren echt langer mee zouden gaan en of de klank niet negatief zou worden beïnvloed.

Conclusie: De klank wordt niet beïnvloed. 'Brightens Sound' is niet waar te nemen maar dat lijkt me ook alleen van toepassing bij mensen die hun snaren te laat vervangen en dus eigenlijk meer op een bos touw spelen dan op een set snaren. Het haalt wel de zuren en vettigheid van een uur spelen van de snaar en die gaat dus uiteindelijk iets langer mee. Ook het gebruik is eenvoudig zoals ik al vertelde, ik zal dus niet meer, zoals ik vroeger in mijn arme studentenleven wel deed, mijn oude snaren in de groene zeep weken en er dan weer opzetten.

L
Sommige snaren gaan er harder van achteruit.
Lashriel 28.11.2020
Mijn ervaringen met dit product zijn enigszins gemengd - voor standaard snaren werkt het probleemloos, maar snaren met coating kunnen door dit product mild hun coating verliezen of iets dergelijks - zij voelen juist sneller stug aan als ik Fast Fret of andere mineraalolie-producten erop gebruik.

Glibberig spul
Paul926 21.03.2024
Ik heb ook de Daddario equivalent geprobeerd, en eerlijk gezegd prefereer ik die, deze maakt de snaren erg glibberig, en als je ze dan wat meer afveegt krijg je een rare combinatie van glad en stroef.

Not my favorite
Anoniem 01.03.2016
I do not like the feel of this product. I also have my doubts if this product is good for your guitar neck wood.
In my opinion, it is better to go with normal lemon oil for either rosewood or ebony fretboards.

f
prijzig
forgotnickname 28.03.2019
Vindt het een nogal prijzig product voor een in olie gedrenkte stift. Gebruik het vooral om het stroeve en het piepen van de snaren tegen te gaan.