Customer center login
Country and Language

Remo 22" Renaissance Powerstroke 3

10

RENAISSANCE Powerstroke 3

  • For bass drums
  • Size: 22"
Colour Natural
Head Single Ply
Finish Textured, Coated
Damper Ring No
Dot No
available since July 2000
Item number 129563
64 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock within 11-14 weeks
In stock within 11-14 weeks

This item is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1
60 Sales Rank
S
Remo's Best Kept Secret
SPlant1983 18.11.2020
These are probably my favourite bass drum batter heads, and I have tried most! The Renaissance P3 sounds amazing, I have tried them on a few drums over the years and currently have it on a 1980's Yamaha 9000 22x14, the drum sounds great with any head but these heads have a gorgeous attack/tone balance and as strange as it sound they feel great to play under your foot. Definitely worth a try, especially if you are a fan of the coated PS3 (my second favourite bass drum head!),
sound
quality
0
0
Report

Report

M
Great quality drum head
MarcusJD 13.10.2020
Exactly what I was looking for to refresh an old overlooked kick drum.
Huge improvement over the previous (factory) head.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
B
Benny's Lieblings Bass Drum Fell
BastiDrums 07.10.2017
Benny Greb hat in seiner DVD und auch in diversen Videos dieses Fell empfohlen und als Benny Greb Fan musste ich bei der Fellwahl für mein neues Set gar nicht lange überlegen.

Spiele das Fell auf einer 22" Sonor Prolite Bass Drum und bin wirklich begeistert.
Es lässt sich super in jede Stimmung bringen und ist durch die Vordämpfung schon ab Werk und ohne zusätzliche Dämpfung im Kessel sehr gut kontrollierbar, ohne "matschig" zu klingen. Mit einem kleinen Dämpfkissen bekomme ich damit den perfekten fetten, punshigen Sound.
Von der Haltbarkeit, hat es die gewohnte Remo Qualität. Spiele es nun ein Dreiviertel Jahr täglich mit Filz beatern und man sieht dem Fell noch überhaupt nichs an. Benutze allerdings auch ein Remo Falam Slam Pad.

Fazit: Super Fell, für jede Musikrichtung und jede Stimmung.
Einzig der Preis ist etwas hoch, aber für den perfekten Sound zahl ich das gerne.
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
j
Super Sound ohne zusätzliche Dämpfung
jagger_le 30.12.2020
Das Fell produziert auch ohne zusätzliche Dämpfung (Filzstreifen, Kissen, Decken,...) einen sehr guten offenen Sound. Bisher hatte ich ein Ambassador Clear drauf. Das Renaissance Powerstroke 3 kling wärmer und bring auch weniger Höhen.
Natürlich ist die Verarbeitung top.
sound
quality
0
0
Report

Report

Need help?