Customer center login
Country and Language

Remo 10" Skyntone

8

Drumhead for snare / tom tom

  • Size: 10"
  • Single-ply
  • 8-mil Mylar film
  • The Skyntone drumheads are suitable for use on snare drums in concert set ups as well as on normal drum sets
  • With minimal attack and controlled higher frequencies, the Skyntone has a very warm sound, even in use with steel snares
  • This makes them ideal for live gigs in concert halls, in which 'normal' metal snares are often too sharp or tinny sounding
  • On the drum set, the Skyntones at higher tunings offer a warm and controlled sound with an excellent surface for use with brushes
  • SK-0010-00
Colour White
Type Of Head Single Ply
Finish Textured, Coated
Damper Ring No
Dot No
available since October 2011
Item number 272006
22,60 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Tuesday, 7.12. and Wednesday, 8.12.
1
10 Sales Rank
google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
m
Die wunderbare Alternative
maceo 15.03.2012
Ich liebe Vintage Drums und spiele auf den Toms und Bassdrum Kalbfelle (Earthtone). Auf der Snare bevorzuge ich wegen der Stimmstabilität jedoch synthetische. Bis anhin war für mich das Remo Fiberskyn die Lösung. Jedoch hatte ich stets grosse Probleme mit der Haltbarkeit. Die Beschichtung der Fiberskyn ist bekannt dafür, dass sie sich gerne von der Trägerfolie löst. Die Skyntones halten nach erstem Eindruck länger, sehen besser aus und klingen nach meiner Meinung erst noch besser. Sehr sensitiv, Im Randbereich wunderbare Obertöne und in der Mitte kontrolliert trocken.

Bis jetzt das beste Fell für meine Roundbadge Snare! Feine Sache!
sound
quality
7
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
r
Teuer, aber gut!
rimshot60 16.03.2012
Ich habe ein 14" Skyntone auf meine 6,5 PREMIER Holz Snare aufgezogen und bin mit dem Ergebnis sehr zufrieden. Weicher, relativ obertonarmer Klang, gut verarbeitet und gut zu stimmen. Natürlich klingt es nicht wie Naturfell, ist halt Plastik, aber die Naturfelle sind eben auch ein ganzes Stück teurer.
Bin am überlegen, das ganze Set damit auszurüsten. Habe inzwischen Studioaufnahmen damit gemacht und bin sehr zufrieden mit dem Sound. Weich und vintage.
sound
quality
4
0
Report

Report

Need help?