Customer center login
Country and Language

Fun Generation PicoSpot 20 LED

86

Mini Moving Head

  • Compact size and light weight - ideal for mobile DJs, entertainers, small clubs, bars and more
  • 7 Colours plus white
  • 7 Static fixed gobo wheels plus open
  • Invertible pan and tilt
  • Sound-to-Light mode with 7 integrated shows, with the option of control via a DMX controller
  • Includes infrared remote control

Features:

  • Light source: 1x 12 W CREE high performance white light LED
  • Colour wheel: 7 Colours plus white
  • Gobo wheel: 7 Fixed gobos plus open
  • Manual focus
  • 3 Operating modes: DMX, Sound-to-Light and Auto Show
  • 3 DMX channel modes: 5 & 9 & 11 channel
  • 7 Integrated shows
  • Gobo scroll mode
  • Beam angle: 13°
  • 540 ° Pan, 200 ° Tilt (16-bit)
  • Pan / Tilt inversion mode
  • Shutter/Strobe: 0-20 Hz
  • Dimmer: 0% - 100%
  • Display inversion mode
  • Omega bracket included
  • DMX connector: 3-pin XLR
  • Max. power consumption: 35 W @ 230V
  • Multi-voltage operation: AC 100 - 240 V, 50/60 Hz
  • Dimensions (L x W x H): 174 x 162 x 242 mm
  • Weight: 3 kg
Type of lamp LED
Power of the light 12 W
Rotating Gobos No
Static gobos Yes
Motor Driven Focus No
Colour Mixtype No
Prism No
Iris No
Zoom No
Number of colour wheels 1
available since February 2016
Item number 372642
139 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Friday, 3.12.
1
7 Sales Rank

47 Customer Reviews

MD
It is a great light for the price
Mani Draugabani 20.12.2020
When i bought it, i really thought it was a joke... but it really surpriced me
noise level
features
light output
quality
0
0
Report

Report

MR
Perfect for the price.
Mr Review. 20.05.2019
Use 2 of these in a 100 capacity small brick venue. Will be ordering two more in the coming months. Very silent and small. Exactly what we need for djs and will soon be integrated into band nights.
0
0
Report

Report

h
Great light for the money
hecibanez 18.01.2018
I bought this light as a quick replacement but now I'm ordering 4 more. Works great. Small and tough. Super easy to use.
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
S
Schusti 28.05.2019
Ich setze vier von den PicoSpots an untypischer Stelle ein, und zwar in meinem Wohnzimmer. Dabei geht es mir darum, bestimmten Lichtfarben eine bestimmte Richtung zu geben. Dazu verwende ich Presets, die mal die Ecke da drüben orange beleuchten oder die Vorhänge rot färben oder einfach nur den Couchtisch schwach beleuchten. Gesteuert werden meine Picos per Alexa und Siri. Also wie schon gesagt: eine untypische Installation.

Die Picos eignen sich fast gut für das Wohnzimmer. Sie sind gut verarbeitet, es gibt keine sichtbaren Farbabweichungen untereinander. Das Problem ist die Lautstärke des Lüfters. Ich habe den eingebauten Lüfter durch einen hochwertigeren ersetzt (ja, mir ist schon klar, dass ich damit die Garantie abgeschossen hab), aber man hört das Geräusch immer noch, wenn auch leiser. Wenn allerdings Musik läuft, höre ich es nicht mehr.

Der Lüfter wird gebraucht, denn der PicoSpot wird ganz schön heiß heiß am Unterboden, auch wenn er einfach nur eingeschaltet ist und nicht weiter in Action ist.

Das Einschalten der Picos hört sich an, als würde einer einen Trecker anlassen. Die initiale Kalibrierung wird nämlich von einem Geräusch begleitet, das man denken könnte, das Teil sei kaputt. Da alle vier Picos beim Einschalten lärmen, scheint das völlig normal zu sein, und na schön, damit kann ich auch leben.

In moving action kommen die Dinger nur, wenn ich mal eine Party gebe, und da machen sie mir ebenfalls Spaß. Sie sind schnell und ich muss sie herunterdimmen, weil es mir sonst einfach zu hell wird. Also für den Partykeller sind sie unbedingt zu empfehlen.

Fazit: mit dem Kauf habe ich keinen Fehler gemacht, für den Preis sind sie sensationell. Aber ich würde sie jederzeit gegen etwas tauschen, das keinen Lüfter braucht und gleichzeitig bezahlbar ist.
5
0
Report

Report

Need help?