Cameo HydraBeam 4000 RGBW

46

Lighting System

  • With 4 individually controllable 32 W RGBW Quad-LED Moving Heads
  • 5 DMX modes
  • Sound control and automatic operation with 16 striking effect programs
  • Colour display with 4 buttons for convenient configuration
  • Includes 2 omega brackets and detachable stand flange
  • Suitable 2-in-1 Case: Art.458428 (not included)

Technical specifications:

  • LED Type: 4 x 32W RGBW 4-in-1 LEDs
  • Beam angle: 2.5°
  • Illuminance (@ 1m): blue 9600 lx, green 42400 lx, red 17900 lx, white 67200 lx
  • Refresh rate: 6000 Hz
  • Number of DMX channels: 6/10/13/32/56
  • 3/5-pin XLR DMX input / output
  • Power consumption: 220 W
  • Power supply: 100 V AC - 240 V AC / 50 - 60 Hz
  • Power connection: PowerTwist input / output
  • Universal mounting options
  • Dimensions (W x H x D) 90 x 270 x 1000 mm
  • Weight: 11.6 kg
Type of lamp LED
Power of the light 32 W
Rotating Gobos No
Static gobos No
Motor Driven Focus No
Colour Mixtype RGBW
Prism No
Iris No
Zoom No
Number of colour wheels 0
available since January 2018
Item number 422368
Construction Type Movinghead
DMX control 1
Master / Slave 1
Remote control not supported
sound-to-light mode 1
display 1
Show more
645 €
Free shipping incl. VAT
Available shortly (2-5 days)
Available shortly (2-5 days)

This item has been ordered with our suppliers and should be in our warehouse in the next few days.

Standard Delivery Times
1
9 Sales Rank
s
Good built, no colour mixing
stergi 19.01.2019
PROS:
The built of the Hydrabeam 4000 is excellent. Sturdy and rigid. There are many dmx modes to work with and the light beam is very narrow.

CONS: The light output is okay for the price i guess but these unit does not mix colours. When all 4 colours are on, you can see the separate traces of RGBW leds on the wall. That's not nice. In simple words you get 4 seperate beams but not one summed,

I conclusion it's a nice idea but need work.
features
light output
quality
1
1
Report

Report

N
NickyT 28.03.2020
It breaks easily, it's hard to program and the colors are bad.
Regret buying!
features
light output
quality
0
0
Report

Report

E
perfect
Elias1234 09.06.2019
perfect for a club or a small show.
features
light output
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
Mal eben schnell ein paar Movings zur Hand
Cossy 26.08.2018
Was mir sofort aufgefallen ist. Sie sind ziemlich leise. Das heißt, man kann sie auch mal als Ambiente, ohne Bewegung weiter laufen lassen, ohne, dass sich die Feiergesellschaft bei einem Spiel etc. vom Rauschen gestört fühlen müsste. Ich benutze sie mit der Light Rider App und sie funktionieren perfekt. Die Verarbeitung geht in Ordnung. Allerdings hängen die Kabel bei der Stativbefestigung links und rechts am Gerät herunter, so, dass sie durchaus in einen von den Movings hineinragen können und ihn zum stocken bringen kann. Wenn man diese mit Trick17 zum Zentrum verlegt (Kabelbinder) dann ist das kein Problem. Die Auto-Programme waren für mich erst ab dem 13. Programm interessant.

Wovon ich leider abraten muss, ist, dass Gerät als B-Stock zu bestellen um ein paar Euros zu sparen. Das erste Gerät hatte, trotz der Bezeichnung; "leichte Gebrauchspuren" eine ziemliche Gehäusedeformierung, als ob es runtergefallen wäre. Zwei Movings davon hatten dann auch noch Spiel in der Bewegung. Das wurde mir anstandslos und schnell von T ausgetauscht. Das zweite B-Stock Gerät hatte eine Dauerbeleuchtung auf einem Moving und eine Schraubenbefestigung brach sehr schnell ab beim normalen Festschrauben.

Dann hatte ich die Faxen dicke und bestellte mir ein Neugerät. Rückbuchung war kein Problem. Thomann scheint sich die zurückgeschickten Geräte nicht sehr genau anzusehen. Schade.
features
light output
quality
5
0
Report

Report

YouTube on this topic

Need help?