B&S GR51-L Bb-Tuba

Bb Tuba

  • Size: 4/4
  • 4 Rotary valves
  • 3B Ball bearing linkage system
  • Gold brass lead pipe
  • Nickel silver inner and outer slides
  • Bell Ø: 45 cm
  • Total height: 99 cm
  • Bore 1.-3. valve: 19 mm
  • Bore 4. valve: 20 mm
  • Weight: 10.5 kg
  • Brass, lacquered
  • Incl. gig bag and mouthpiece
  • Made in Germany

Further Information

Bore Size 19 mm
Bell (Material) Brass
Finish Clear Lacquered
Incl. Case / Gigback Yes
2 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
5 /5
  • response
  • features
  • sound
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
features
Mächtiger Klang
UweNr1, 10.02.2014
Ich spiele seit vielen Jahren F-Tuba (3100 von B&S). Nun habe ich mich zusätzlich für diese B-Tuba entschieden. Der Umstieg fiel nicht so schwer, wie von vielen Kollegen prophezeit. Von allen probierten Instrumenten (von Melton über Cerveny bis Meinl) spricht diese (zusammen mit der GR55) genau so leicht an, wie ich es von der F-Tb gewohnt bin. Intonationsmäßig bin ich damit genau so zufrieden. Lediglich in der Tiefe (ab Contra-D) wäre ein Trigger nicht verkehrt. Aber es gibt da ja kaum Hersteller, die sowas serienmäßig verbauen. Außerdem kann man den vierten Zug recht leicht ölen und dann damit triggern.
Bei waagerechter Haltung des Instruments haken gelegentlich das erste und zweite Ventil. In aufrechter Haltung habe ich den Fehler nicht beobachten können.
Der Klang ist gewaltig. Trotz großer Zurückhaltung war es eine Herausforderung, mein sinfonisches Blasorchester (mit ca. 40 Musikern) nicht zu übertönen.
Zusammen mit dem PT50 ist es ein großartiges Instrument, welches alle meine Erwartungen übertrifft.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
7.399 €
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-26
FAX: +49-9546-9223-24
Online Guides
Tubas
Tubas
With a tuba, the sky's the limit - sounding good, looking good, and always tuned to fun!
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown include VAT. and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in EUR.
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.