Zultan 15" Rock Beat Crash

Leverans beräknas mellan Tisdag, 14.05. och Onsdag, 15.05.
D
Bästa cymbaltillverkare, alla kategorier
Dnha 14.01.2014
Vad det gäller cymbaler så är det oftast så att man får vad man betalar för. Visst finns det tillverkare som ger lite mer eller lite mindre för samma pengar, jämfört med andra, men vill man ha bra ljud måste man öppna plånboken, med ett enda lysande undantag: Zultan Cymbals.

Det har gått ett par år sedan jag köpte denna crash, och har köpt flera Zultan-cymbaler sedan dess, och jag kunde inte vara mer nöjd. Av Zultan kan man köpa handhamrade cymbaler för pengar som bara ger maskinpressade hos konkurrenterna, och det märks på ljudet.

Denna cymbal är mycket tunn och motsvarar knapp 14" jämfört med normaltjocka, motsvarigheter, vilket man bör ha i åtanke när man köper denna. Ljudet är dock mycket levande. Explosivt och distinkt, utan missljud. Det perfekta köpet för den som gillar en rapp men lite större cymbal, utan att vilja betala flera tusen.

Hållbarhetsmässigt finns inget att anmärka på. Jag har använt denna cymbal hårt och kompromisslöst i två år, utan så mycket som ett märke, trots att den är så tunn.