Superlux S502

Leverans beräknas mellan Onsdag, 8.05. och Fredag, 10.05.
J
Toppklass
Jens7031 17.04.2014
En suverän stereomic helt enkelt. Jag skulle önska att kapslarna gick att justera då det blir enklare att micka en akustisk gitarr. Annars toppklass!

Ja!
Anonym 24.04.2016
Ja, man undrar om inte Schoeps går i konkurs efter att den här mer än kapabla mikrofonen kom ut för några år sedan, och till ca 5 % av Schoeps' pris!

Denna mikrofon har fin detalj och väldigt jämn frekvensrespons. Man vet ju verkligen inte på det inspelade ljudet att handlar om en superbillig mikrofon!

Om man behöver en ORTF-stereomikrofon, så är den här ett klart val. Jag vill inte säga något om vad den kunde kosta för att inte öka på kören för att göra tillverkare och återförsäljare för ivriga.

Någon på gamla goda internet hade gjort jämförelseinspelningar med Schoeps och denna S502, och jag gissade fel på resultatet! Föredrar den här faktiskt, även om diskanten är något vassare. Om man inte gillar det, går det lätt att ekvalisera bort.

En helt klar vinnare!