Superlux HD-681

Beräknat utskeppningsdatum till Måndag, 29.04.
Budget lurar
Anonym 24.10.2014
HD681 är uppenbart ett billigt alternativ för dina öron. De ser dock professionella ut och har en bra konstruktion som inte går sönder i första taget.

Vid en lyssning av hörlurarna så håller de förvånansvärt bra kvalité. De saknar de fina detaljer i bas och diskant som vi förväntar oss av dyrare alternativ men fungerar mycket bra i sångbåset eller vid cue-lyssning i live miljö. De är inte helt täckande och kan därför vara lämpliga även för musiker som önskar ha medhörning akustiskt.

Efter en tids användande har jag upptäckt att mina hörlurar (samt mina vänners) har tappat balansen mellan vänster och höger öra. Jag kan inte på något sätt hitta en förklaring till detta, men något har fått den ena hörluren att spela svagare. Ljudet är detsamma, men snart börjar huvudet luta som en ren reflex. Många hörlursförstärkare har en balansratt som kan kompensera för detta, men dessa hörlurar är inte att rekommendera för ett professionellt användande där kritisk lyssning är nödvändig.

B
Riktigt bra
Benjamin9117 15.09.2015
När jag först köpte hörlurarna så köpte jag dom bara för att ha ett par billiga lurar som man skulle slippa vara så rädd om ifall de skulle gå sönder. Men till min stora förvåning så var dom mycket bättre än vad jag trott. Ljudet är helt underbart och komforten är helt okej. För det här priset så skulle jag inte tveka en sekund att köpa dom.

JG
Väldigt prisvärda studio-hörlurar.
John Guldlock 22.10.2018
Jag har nyligen börjat spela in musik hemma i min lägenhet. Min budget för min nyligen påbörjade "hemmastudio" var inte så stor så jag valde dessa eftersom de hade en liten prislapp. Det är inget jag ångrar eftersom de funkar utmärkt till att lyssna på och mixa de saker jag spelar in. Dessutom så följer en adapter med så man kan koppla dem direkt in i datorn (3.5mm) eller via en audio-interface (6.3mm). Det enda som gör att den inte får 5 stjärnor av mig är att de känns lite plastiga och utseendet är inte något särskilt. Dock tycker jag inte att dessa detaljer är det viktigaste för ett par studio-hörlurar. Sammanfattningsvis, prisvärda hörlurar som passar perfekt till en liten hemma-studio.

k
Basic lurar som tillåter mig bo kvar i lägenheten
kashol 02.09.2022
Inte dom skönaste, inte det bästa ljudet, inte bästa byggkvaliten. Men för den pengen så gör de långt mer än jag trodde. Ser proffsiga ut och är jättebra om du inte vill störa grannarna eller partnern på natten. Jag rekommenderar. Hade jag köpt något bättre hade jag hoppat några steg till 4000 kr klassen.

Good comfort!
Anonym 10.11.2016
No supersound but as always, looking at the price it's a pair of good quality and comfort for the money. Perfect to use in schools, churches and maybe at home when yo need comfort headphones but doesn't want to invest in expensive ones!

Väldigt prisvärda hörlurar!
Per Ängkvist 28.11.2020
Brukar ju sägas att man får vad man betalarför men i detta fall får man väldigt mycket hörlur för pengarna. Även om de självklart inte låter som lurar som kostar 10 gånger mer så ger de ett naturligt ljud som är behagligt att höra och de sitter skönt. Har flera par som mina kunder använder i studion och än så länge har inget av dem gått sönder vilket är ovanligt för hörlurar. Rekommenderas.!

CE
Bra
Caroline E. 29.12.2020
Dessa känns sköna att ha på sig vid långa sessioner vid ditt digitala trumset. Du får fram ett perfekt trumljud och rätt nyanser plockas fram (jag använder ett dessa kopplade till ett e-kit). Känns plastiga och billiga, men när du väl använder dem så känns dem överlägsna - i alla fall vad gäller bruk med digitala trumset.
komfort

Bättre för pengarna får man nog inte!
Määc 28.05.2017
Väldigt bra ljud för priset och sitter bra på mitt huvud. Använder det när vanliga hörlurar inte levererar tillräckligt då jag lyssnar musik och då jag producerar.

Är väl inte de snyggaste lurarna och dom känns lite billiga men inte så pass att man tror dom ska gå sönder när som helst.

Behöver du bra ljud för lite pengar så rekommenderar jag dessa!

B
Impressed
Bassman2 29.08.2017
I bought these headphones to use on my digital drum kit and i have to say that i was shocked to say the least. The sound is great and so is the quality. Only thing is that some of the string that held the cushions fell appart a bit but other than that they are great!

PB
Väldigt bekväma
Per Burstrom 26.10.2020
Väldigt bekväma och rejäla budgetlurar med helt ok ljud.