Soundcraft FX 16 II

Beräknat utskeppningsdatum till Fredag, 26.04.
Vi är nöjda. Rekommenderat.
Studemaskolan 20.10.2016
Vi har köpt det mixerbordet för 1 år sedan och använt det under året väldigt mycket. Varje vecka har vi 10/12 bandlektioner i vår liten studio, samt vi haft några konserter under året.
Mixerbordet har mycket bra förförstärkare, så det redan påverkar ljudkvaliteten på väldigt hög nivå.
EQ är också tillräckligt utförlig (särskilt gillar jag olika möjligheter i mittenfrekvenser).
Mixerbordet är utrustat med:

1. Tre st. aux + FX kanal som är absolut oersättlig funktion för de som behöver ett mixerbord för konserter. Man kan fixa var sin monitor för ett litet band.
2. Det också har "Sub" som kan skickas separat till inspelningssektion och samtidigt till main out om behövs och kan användas som monitor linje för trummor t.ex. Så det öppnar många möjligheter.
3. Det finns också en separat monitors utgång (Vänster+Höger) som kan absolut användas som fyllnadsmonitors linje.
4. Fyra stereo return kopplingar för trummaskin eller något liknande (den har ingen EQ påverkan) som gör att bordet har inte 16 kanaler utan 20 i vissa situationer.
5. Mono ut för hela mixen som är bra för att göra grundläggande inspelningar.
Förutom allt det ovanstående har varje kanal en direkt koppling som låter inte bara spela in varje linje separat utan förstöringar utan också kontrollera den individuellt på konserter om man vill.
Inbyggda effekter funkar absolut okej för konserter.

Så mixerbordet passar perfekt till konserter samt inspelningar (båda live och i studio).
Den enda nackdelen är att XLR-utgång finns det bara på "main out" och alla andra är "tele".

Slutligt sagt, mixerbordet är bra tillverkat, kraftig, har högkvalitet ljud och många möjligheter för inspelningar och konserter. Det är absolut värt de pengarna som man betalar för det!