Shure Beta 58 A

Beräknat utskeppningsdatum till Tisdag, 7.05.
58 är 58! :-)
Studemaskolan 20.02.2020
Vi använder mikrofonen framför allt för våra bandlektioner i skolan. Valde just den miken för att den är mycket pålitlig i både ljudet och kroppen.
Miken klarar allt vi behöver: rep, konsert, föreläsningar. Den har väldigt tydligt ljud och inte känslig till feedback. Man kan inte kalla deras pris för "lågt" men it's worth it. Man köper mikrofonen en gång och då kan glömma bort för många år att man behöver en.
Den enda nackdel som jag kan peka på är att den funkar inte riktigt med röstinspelning (precis som alla andra dynamiska mikar).
Kortsagt: 58 är 58! :-) Och om man förstör omfång av frekvenser till ett par tusen herz då blir det ännu bättre. ;-)

Bästa allround micken
Aggebus 08.03.2022
Skitbra Mick till både lugna gigs och till rockkonsert! Tål väldigt mycket stryk och gör jobbet en vill att den ska göra!

Den enda mikrofon du behöver
Anonym 17.10.2014
Detta är en förfinad variant av den klassiska SM58 och i mitt tycke så har man lyckats bra med att förbättra den mikrofon som varit branchstandard i evigheter. Som sångmick så gör den sitt jobb utan knot, den låter så bra som man förväntar sig av en Shure och den tål en massa stryk vilket gör att den kommer att hänga med länge. Jag har i brist på SM57 mickat gitarr med denna med fullt godkänt resultat, detta är med andra ord en mångsidig mikrofon. Om man bara läser instruktionerna om placering av medhörning så är det inga problem med rundgång, man måste helt enkelt anpassa sig till hur upptagningen ser ut. Precis som många av Shures mickar kan denna upplevas som lite "trög" på grund av att de har lite lägre utsignal än till exempel Sennheiser men jag upplever inte detta som ett problem, man behöver inte öka gainen på bordet så mycket att det blir problem med brus eller missljud från kablar. Kort sagt kan jag rekommendera denna mikrofon till den som behöver en välljudande slitvarg.

MM
Marcus M 01.08.2018
With the Beta58 you know what you're getting, and what you're getting is quality sound. Been singing with a Beta58 live for years. Works fine in the studio for aggressive vocals as well. Workhorse mic that holds up well through the years.

More narrow pickup pattern than a SM58, so feels great live that it's a bit more "focused".

The little Shure logo has fallen off, but that's about it for the negative.

N
The gear
NARI 09.03.2020
Detta är ett måste. Skulle önska mig avstängning knapp på denna, men den är stabil och bra. Satsa på denna från början och slösa inte pängar på dumheter. Du kommer ändå hamna här.

Toppen mikrofoner och snabb leverans.
Anonym 22.02.2023
Bästa mikrofonerna och snabb leverans. Toppen produkter och bra priser.
Rekommenderas verkligen.

J
Prisvärd kvalité
Johan. 12.05.2019
Köpte denna mic för röstinspelning/tal och är mycket nöjd. Jämförde med många andra mikrofoner som rekommenderas för tal/podd och tycker att Beta 58A levererar superbra kvalité till ett bra pris. Kör denna rakt in i min Zoom H5 utan problem eller hiss.

Shure håller stilen
Mankan 09.03.2020
Det fina med Shure Beta 58 A är att den låter nära och naturlig. Enkel design och man slipper fantommatning.

en klassiker fast lite bättre
Anonym 07.01.2017
Inga konstigheter att sm 58an har sålt så mycket som den har gjort genom tiderna. Och då är det heller inga konstigheter att dess uppgradering gör samma sak.

En jättebra mic, extremt prisvärd. Rekommenderas för allt från amatörsångare till proffs-sångare som sjunger varje dag. Jag använder micken när jag körar (är ingen leadsångare själv.) men den levererar ju självklart lika bra på den fronten.

Vad ska man säga egentligen. Om man är osäker så är det inga tvivel om att det är den här micken man ska köpa.

R
wow
Rockindoc 18.01.2020
Snäppet bättre än SM58 precis som priset anger.
Klart och fint sångljud