Rotosound RS885LD Black Nylon

Leverans beräknas mellan Torsdag, 16.05. och Fredag, 17.05.
Vilket ljud - om allt är korrekt
Anonym 09.01.2017
Vilka fina strängar! Mjuka och fingervänliga med ett samtidigt ljust och mörkt, mjukt och runt ljud. Strängarna är extra tjocka och känns därmed härliga, tycker jag.
Tjockleken var inget problem för mina basar (Harley Benton fretless och en Yamaha TRXB5).
Jag tycker i och för sig att de inte låter som en upright bas; där kommer flatwound stålsträngar från GHS närmare, men ljudet är verkligen fint ... om det inte vore för en märklig, nästan psykedelisk resonans som gör att ljudet ibland inte känns "rent" utan mer elektroniskt och förvrängd än vad jag förväntade mig.
Dessutom verkar inte alla strängar vara hela! G-strängen har ett surrande, hårigt biljud, D-strängen knarrar på F-tonen. Jag upplever samma biljud oavsett bas, så jag antar att det måste vara något fel med strängarna och jag hoppas på att Thomann ersätter eller byter ut.
Jag såg liknande felbeskrivning i en annan recension, vilket antyder att man måste kontrollera kvalitén noggrant.

Innan detta är utrett kan jag tyvärr inte ge fullt betyg.