Alla priser inklusive moms

Gratis frakt. Beräknad leverans mellan Tisdag, 14.05. och Onsdag, 15.05.
p
Bra funktioner men något omogen produkt ännu
paJuh 09.03.2020
Jag köpte detta bord då jag gick igång på Light Guide:n, främst för att snabbt och enkelt kunna se vilka noter som spelas upp i min DAW (Live) samt hålla koll på olika skalor.

Till min stora förvåning så visas inte noterna som spelas i min DAW (som de gör i t.ex. Push 2). Detta hade tillfört mycket för mitt workflow, att kunna se vilka noter som spelas, så det är nog min största besvikelse med detta bord. Det hade fått bordet att bli mer levande och tightare integrerat i Live:s workflow. Har kontaktat Novation om detta och de har tagit emot mitt önskemål om förbättring.

Positivt
+ Light Guide
+ Keybed (högdefinierat och skön känsla i tangenterna)
+ Aftertouch
+ Live-integrationen
+ Skönt workflow rent generellt
+ Arpeggiatorn är väldigt trevlig och intuitiv, roligt

Negativt
- Generell byggkvalité: gedigen och bra känsla, förmedlar dock en väldigt "plastig" känsla.
- Faders upplever jag som något ömtåliga
- Skärmarna är lite otydliga

Jag rekommenderar starkt detta bord, men rent mjukvarumässigt tycker jag inte att det är en mogen produkt. Men den har enorm potential och de få grejer jag stör mig på går förmodligen att åtgärda i en mjukvaruuppdatering.