Millenium GS-2000

Leverans beräknas mellan Onsdag, 15.05. och Torsdag, 16.05.
Billigt sätt att bevara sina instrument på
Anonym 05.07.2016
Stativet är stadigt och lätt att sätta ihop. Passar alla gitarrerna och basarna jag har provat med.

Fördelarna överväger nackdelarna med råge och för med ett så lågt pris får man vara mer än nöjd. Enda nackdelarna jag har hittat är att de har lite för liten lutning och att gummiblandningen i fötterna kan lämna märken på golvet.

Den otillräckliga lutningen är dock till viss del kompenserad med den medföljande "gummisnodden" som över halsklykan som tyvärr lämnar en del att önska när det gäller den visuella helheten.

Fötterna är av någon riktigt mjuk typ av gummi och även den medföljande lappen i lådan varnar för att de kan lämna märken och en matta eller någonting rekommenderas under stativet för att undvika detta.

I det stora hela ett bra köp!

D
Den är billig
Daooe 21.09.2022
Den är billig och det är väl det enda jag kan säga, satte ner les Paulen lite hårt och gick "gaffeln" som gitarren ska stå på av så den blev ihopvikt och slängd efter 1 månad
Man får alltid det man betalar för 😂

Stabilt trots pris.
AR01 15.05.2018
Funkar klockrent står tryggt även med en tung bas. Mjukt skum som skyddar bra, den lilla gummisnodden som gör att instrumentet inte ska falla ur försvinner vid första giget men guran/basen står tryggt ändå.

Stativ
Anonym 28.03.2017
Aningen ostadigt men det håller ett instrument stilla, vilket är huvudsyftet.

F
Ok för prisklassen
Fenderspelare 26.11.2017
Ett helt ok gitarrställ med tanke på det överkomliga priset. Kvaliteten är fullt acceptabel, men någonting med avvägningen i konstruktionen gör att stället gärna vill tippa framåt och "följa med" gitarren när man lyfter upp den, vilket är en aningen irriterande. Jag upplever det inte som en risk att det välter lätt när gitarren väl står på plats, men den ojämna balansen gör att det nästan alltid flyttar på sig när man tar upp gitarren. Inget jätteproblem, men helt klart en nackdel.