Midas MR 18

Beräknat utskeppningsdatum till Tisdag, 7.05.
G
Imponerande produkt!
Gurk 11.11.2019
Jag använder Midas MR 18 när jag turnerar med olika musikprogram och barnteater, och använder den även för mångkanalinspelning. Den är otroligt liten, lätt, kraftfull och låter helt enkelt kanon! Jag styr den med både Mac, iPad och iPhone, går hur bra som helst. Det som först slog mig när jag började använda den är hur tyst den är, det hörs inget brus. Att få 16 st preamps av så hög kvalitet, i det lilla formatet, till det priset, är mycket imponerande. Mjukvaran är också bra, lätt att förstå och sköta. Reverb och effekter är inte de bästa, men fullt användbara. En nackdel är den interna wifi-routern som är av låg kvalitet, men jag har alltid med mig en separat router och då är det inga problem. Har hittills aldrig tappat kontakten med mixern. Jag rekommenderar den varmt till alla som vill ha en liten, prisvärd digitalmixer med stora möjligheter. Perfekt t.ex. för de som inte kan ha med sig ljudtekniker utan behöver kunna sköta allt själva, från scenen.

RB
Great!
Rune Bivrin 11.03.2019
I chose this over the Behringer branded X-Air on the strength of better quality connectors and the supposedly lower noise level. Now, I can't compare this to that, but I have yet to hear any noise whatsoever from the preamps.

It is a bit daunting to master all the routing options, but for the price I am amazed at what is possible.

MJ
Fantastic!