Kenton MIDI Thru 5

Beräknat utskeppningsdatum till Fredag, 26.04.
Fungerar bra, lättanvänd och i ett litet format!
Anonym 14.02.2017
Användning
Jag använder denna i min setup med ett antal analoga syntar som saknar midi thru (t.ex Korg Volca) för att kunna använda ett DAW eller extern sequencer för att skapa mer komplexa patterns än vad syntarnas inbyggda sequencers medger.

Sammanfattning
Bra byggvalitet. Liten och behändig, lättanvänd.
Hittills har det fungerat mycket bra! Jag kan styra flera syntar samtidigt och helt utan märkbar latency.

Fördelar
Liten, Bra byggvalitet, enkel att använda( inga inställningar)

Nackdelar
Inga direkta nackdelar. Bra att veta är dock den saknar inställningar och möjlighet till avancerad midi-routing. Den har endast 1 ingång och 5 utgångar med en exakt kopia av ingångssignalen.

Liten och pålitlig
Sajmoon 24.07.2020
Har två stycken. Båda funkar felfritt och gör sitt jobb. Har provat billigare modeller både med och utan strömförbrukning, men de har inte hållit måttet vid belastning av mycket midisignal. Denna fungerar bra och metallchassit gör den stadigare än de billigare alternativen jag stött på.

Nackdelen är att den är dyrare. Men absolut värd pengarna för en mindre rigg. För en större kan det vara värt att vänta på Conductive Labs nya router.

l
Fantastisk
lelle% 02.01.2021
Har sammanlagt 6 st synthar/trummaskiner jag tidigare daisy chainat via midi thru på respektive enhet. I sig inga problem förutom att det uppstår lagg/latency. Köpte denna som en halvchansning och den är fantastisk. Ingen lagg och allt är bara allmänt smidigt. En annan fördel (mot min tidigare daisy chain-lösning) är att jag inte behöver ha igång alla enheter samtidigt för att det ska lira.

Gör exakt vad den ska.
Anonym 12.03.2017
Använder denna till de synthar i studion som inte har Midi thru.

Den har fungerat perfekt sedan dag ett och jag har inget att anmärka på. Faktum är att jag inte ens tänkt på att jag haft den förrän jag såg den bland mina tidigare inköp på Thomann, så lite väsen har den gjort. Vilket givetvis är ett gott betyg.

Plugga in strömmen, koppla in midikablarna. Spela. Mer är det inte.

Finns heller inget att anmärka på vad det gäller hantverkskvalitet. Känns som om man skulle kunna trampa riktigt hårt på lådan utan att den gick sönder.

Rekommenderas!

DL
Bra byggkvalité och utmärkt funktion!
Daniel L. 929 07.10.2013
Jag har för tillfället 3st av dessa och de fungerar klockrent.

f
Grymt bra MIDI-hub
ferusx 08.01.2019
Har inte mycket mer att säga om den här annat än att jag inte ångrar att jag köpte den. Den gör vad den skall och under det år som jag haft den så har den inte krånglat någon gång.

N
Inget att klaga på
NiclasE1 10.02.2020
Använder 2st för midi-distribution i live-sammanhang. Går som klockan!

O
ObynObin 07.01.2024
Really love this little box
Have nothing bad to say about it at all

TC
Still going strong
Terje C. 08.10.2019
Väldigt pålitlig och stabil. Rekommenderas!

MA
Fungerar helt perfekt
Mats A 26.05.2019
Det här är en riktigt bra pryl. Den fungerar exakt som den ska och har aldrig fallerat så vitt jag har kunnat märka, och då har jag ändå använt den ganska mycket under ca ett år. Den passar alltså bra för att t.ex. skicka ut MIDI OUT från en dator, in i detta interface, och sen splitta ut till fem separata MIDI OUT-kablar till fem olika synthar/trummaskiner/effekter etc.