Hotone Soul Press II

Leverans beräknas mellan Onsdag, 8.05. och Fredag, 10.05.
B
Toppen pedal
Bictor 15.03.2023
För att vara min första Wah-pedal så är jag inte det minsta besviken. Chassit känns rejält. Knapparna på sidan känns lite billiga men dem duger. Funktionerna denna pedal har är också en stort plus. Den har en spak där du ställer in vilken typ av "ton" din Wah ska ha, Warm eller Classic. Den har också en EQ-ratt för att ställa in ljudet ännu mer.

Pedalen i sig har tre lägen; Volym, Wah och Volym/Wah. Personligen kör jag den mest på Volym/Wah läget eftersom jag gillar att växla mellan båda utan att behöva gå ner och flytta på spaken nere på pedalen. Den är lite trög när man ska trycka ner för av och på men det kan man nog fixa genom att ta bort gummi-dynorna på undersidan. Jag gillar också att den har en egen Tuner output. Man kan också använde den som Expression-pedal men det är inget jag riktigt använder. Den har också en frän LED så indikerar vilken position pedalen är i.