Harley Benton SolidBass 115T
tillgänglig inom kort (normalt 2-5 dagar)
tillgänglig inom kort (normalt 2-5 dagar)

Denna produkt har beställts och förväntas komma under de närmaste dagarna.

H
Pja,
Henko 07.10.2021
Köpte 2 av dessa lådor då vikten på dem & "15 mm poplar plywood cabinet" föll mig i smaken. Vid mätning av tjocklek på bafflarna visade det sig att "15 mm poplar plywood cabinet" inte förhåller sig särskilt väl till vekligheten. 14,3mm tjock är frontbaffeln på en av lådorna & 15mm på den andra. Resterande sidor & bakstycken har tjockleken 12mm. Lådorna saknar dämpning invändigt så de låter antagligen betydligt bättre om någon form av dämpmaterial tillsätts på insidan av bakstycken & sidor. Det verkar som en av lådorna åkt i golvet eller något innan paketering då den fått sig en smäll & blivit aningen skadad medan paketet var fullständigt intakt. Nåväl, lådorna ser ju fina ut & med hjälp av träbitar, bygglim, vinkeljärn, skruv, bult & mutter går det säkerligen att få dem helt ok. För att förlänga livet på dessa lådor är det nog idé att måla allt öppet ändträ, tänker på de invändiga plywoodförstärkningarna, hål upptagna för högtalarelement, handtag, med mera, då poppelplywood när den suger åt sig av luftfuktigheten blir väldigt spröd, spricker & slår sig. Det enda som grämer mig med dessa lådor är att de troligtvis är tillverkade av underbetald arbetskraft & jag med detta köp bidragit till att hålla sådan verksamhet rullande, annars allt väl.