Alla priser inklusive moms

Gratis frakt. Beräknad leverans mellan Onsdag, 15.05. och Torsdag, 16.05.
K
Mycket bra!
Kyro 09.11.2021
Jag vart sugen på en Les Paul igen men ville inte spendera jättemycket, och eftersom jag var nöjd med min första Harley Benton som jag fortfarande har kvar, R456FR Progressive, gav jag denna en chans.
Finishen är otrolig! Det är en så vacker gitarr att den direkt åkte upp på väggen. När jag inte spelar på den ligger jag i soffan och beundrar den flammiga lönntoppen. Denna gitarr både ser ut och känns mycket, MYCKET dyrare än vad den är. Jag har haft en Gibson Les Paul Classic 1960 Reissue, och denna gitarr skulle inte skämmas sida vid sida med den. Låter bra gör den också.
Det enda negativa med just mitt exemplar, och som drog ner betyget på hantverkskvalitet, är att översadeln inte hade riktigt rätt vinkel, vilket gjorde att stränghöjden på bassidan var någon millimeter för hög. Vet inte om det var själva sadeln som var ojämn, eller om det var underlaget i gitarren, men jag löste det iallafall själv genom att knacka bort översadeln, markera en rak linje på UNDERSIDAN och slipade ner till önskvärd höjd och monterade tillbaka. Nu är den perfekt.

U
There is only the player who set the limits on what can be done or played on this instrument
Ulf4407 15.12.2023
Hittar inga fel på den varken tekniskt eller annat. Den har väldigt bra mickar och elektronik. Det går väldigt bra att justera volym och ton och det är bra ljud i samtliga lägen. Mekaniken är ypperlig ,lätt att stämma och håller stämningen väldigt bra.
Det är en väldigt bra gitarr mer välgjord eller håller samma standard som de flesta gitarrer som jag har Gibson LP Standard, Fender Stratocaster, Ibanez AS93, Epiphone PlusTop PRO.
En mycket välbyggd gitarr till ett ypperligt bra pris. Men det står inte Gibson som logga på den och det kan vara största hindret för många...