Harley Benton Custom Line Dual Loop Switch

Leverans beräknas mellan Onsdag, 15.05. och Torsdag, 16.05.
H
Värdelös, helt oanvändbar
Hellurei 20.08.2021
Står det i instruktionerna "A/B" så tolkar jag det så att, trycker du "A" så aktiverar du "A". Trycker du "B" så slocknar "A" och aktiverar "B" m.a.o du kan använda loop A men inte loop B samtidigt och loop B men inte loop A osv. Du kan alltså ha en form av pedalkompination på loop A och en helt annan på loop B. Står det "A+B" så tolkar jag det så att, trycker du "A" så aktiveras den, trycker du "B" så aktiveras den också. Bra att anvanda till att ha nån form av modulation och/eller tidspaserad pedal på loop B, som du kan aktivera vid behov.
Men den hör skitpedalen fungerar inte alls så som jag trodde. "A/B" är som jag beskriver som "A+B" och "A+B" är att trycker du "A" så aktiverar du både "A" och "B" och B knappen har ingen funktion. Vad fan har man för nytta med det? Jag kan ju lika gärna ha alla pedaler serie kopplade i loop A t.ex . Min åsikt, köp inte skuten, värdelös skräp.

P
För det priset, kanon!
Pedalgalen 13.01.2018
Använder denna för att loopa flera pedaler i kedjan. Kanal A får gå till ett litet bord bestående av en Fuzz, Chorus/vibrato, och en noise suppressor som jag alltid kör tillsammans när det ska ?fuzzas?. Denna pedal möjliggör att jag, med endast ett knapptryck, kan slå igång alla 3 pedaler samtidigt. Dessutom får jag bort 3 pedaler från mitt ?mainbord? och kan ställa undan dessa på ett eget bord en bit bort. Kanal B går till mina tidsbaserade effekter (delay, tremolo, Chorus, phaser) och gör att jag kan dra igång flera av dessa effekter med endast ett knapptryck.

Fördelar - Pris. Enkel att förstå.
Nackdelar - Ganska högt ?klick-ljud? när du stampar igång pedalen. Den lilla switchen mitt emellan A- och B-knapparna är lätt att råka sparka till av misstag när du manuvrerar foten över pedalbordet. Jag har löst detta genom att tejpa över switchen.

Helt klart en prisvärd pedal!