Gibson Coated 80/20 Bronze Medium

2

String Set for Steel-String Guitar

  • String gauges: .013 - .017 - .026 - .035 - .045 .- 056
  • Round Wound
  • Medium Tension
  • Strings 80/20 Bronze Coated
  • Made in USA
Tillgänglig sedan November 2020
Artikelnummer 497665
försäljningsenhet 1 Styck
Strength of the strings 0,013" – 0,056"
Material Bronze 80/20
102 kr
inklusive moms, 99 kr frakt tillkommer
i lager
i lager

Produkten finns i lager och kan levereras omgående.

Information om leveransen
Leverans beräknas mellan Måndag, 6.05. och Tisdag, 7.05.
1

2 Kundbetyg

5 / 5

Du måste vara inloggad för att kunna betygsätta en produkt.

Obs! För att undvika att betygsättningen är byggt på rykten eller smygreklam kan bara kunder som har köpt produkten från oss sätta sitt betyg.

Efter inloggningen i kundcentret kan du se vilka produkter som kan betygsättas.

ljud

hantverkskvalitet

1 Recension

google translate de
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
MM
Überraschend gut
Manfred Maier, Trio Mitanond (Oberallgäu) 15.01.2022
Ich habe eine Alternative für die beschichteten Elixir-Bronze Saiten gesucht, weil nach meinem Eindruck relativ schnell dumpf klingen. Die beschichteten Gibson-Saiten halten den Ton frisch aufgezogener Saiten (den ich so mag) bei. Ich habe fast schon darauf gewartet, dass auch die Gibson-Saiten nach 2 oder 3 Wochen mittig/stumpf klingen, aber das ist trotz vielem Üben und mehreren mehrstündigen Auftritten ohne Anlage nicht der Fall. Deshalb werde ich nun mal diese Saiten verwenden und freue mich bisher jeden Tag darüber. Sie sind auch schön laut und durchsetzungsfähig.
ljud
hantverkskvalitet
2
0
Anmäl recension

Anmäl recension