Electro Harmonix Op-Amp Big Muff Pi Fuzz

Leverans beräknas mellan Onsdag, 15.05. och Torsdag, 16.05.
D
Smashing Pumpkins i en pedal!
DanteE 21.07.2021
Är du ute efter Siamese Dream-soundet så behöver du inte leta längre. Den här blev snabbt en av mina absoluta favoriter bland Big Muffs (har en original, en Pi och testat fler än jag kan räkna). Ville ha en användbar muff mest för inspelning och blev inte besviken, parad med en Stratocaster låter den helt gudomlig. Den funkar dock absolut till humbuckers också. Kort och gott en väldigt varm trevlig fuzz med två sweet-spots vid klockan 10 och klockan 14 som ger väldigt fina Sabbath-iga under och övertoner, respektive. Jag skulle rekommendera pedalen till vem som helst som ska spela grunge eller någon sorts fuzzig rock!

CE
Absolutely Smashing!
Comrade Emi 07.04.2021
Boosting this with an MXR Distortion + and getting some amazing thick 90's fuzztones, don't forget to play around with your guitars tone knob for even more girth.
Solid build, pretty much what you can expect from EHX, knobs work as they should, tone bypass switch gives some interesting sounds, but the main attraction can most likely be found between 10:30 and 1 o' clock ;)
Sounds fantastic through my bass amp (while using my standard guitar, haven't really tried on bass), especially with some of the mids cut out on the graphic EQ.