Det finns ännu ingen recenssion för denna produkt.

Har du köpt den här produkten från oss? Om så är fallet, har du nu möjlighet att skriva den allra första recensionen om denna produkt!

Dunlop Gator Grip 2.00

Beräknat utskeppningsdatum till Fredag, 26.04.
Lagom tjock!
Anonym 12.12.2016
Har använt dessa plektrum i över 15 år och har inga planer på att byta. Det tog ett tag av övning och byte av tjocklek, från ganska tunna plektrum till tjockare, innan jag landade på dessa. Enligt min mening ett mycket bra val. De är så tjocka att de egentligen inte flexar någonting vilket ger en distinkt attack. Samtidigt är plasten åt det mjuka hållet så att tonen inte blir vass eller plinkig.

När det gäller greppet är de till en början en lätt sträv yta som med tiden efter några timmars användning och dagar i byxfickan blir lite polerad och mer blank. Egentligen inga problem med greppet men jag kan tänka mig att det finns plektrum med bättre grepp.

De kommer ofta bort fortare än de slits vilket gör att slitaget inte brukar vara ett problem. Min dåliga plektrumteknik där jag håller plektrumet något snett mot strängarna gör att kanterna blir avfasade samtidigt som spetsen slits ned något. Några gånger har jag täljt kanten rak med en kniv efter lång tids användning. Detta går bra eftersom plasten är relativt mjuk. Då blir de som nya igen.

Skön känsla när det gäller grepp, anslag och ljud. Återkommande val av en anledning enligt mig.

OL
Rätt grepp
Ola L. 17.10.2017
Gator Grip har en strävhet som gör att man får mycket bra grepp, och plektrumet glider inte omkring mellan fingrarna. Detta utan att det känns konstigt på något vis. Det man bör tänka på är att efter en tids användning blir plektrumet blankare på anslagsytan och tonen blir bättre. För en optimal ton med rent ljud bör man därför "spela in" plektrumet en tid. När den vita texten mattats av kan det vara dags att byta till ett nytt.

1o
Pick from hell
1311 overture 21.02.2022
Awesome for shred metal what more can yaa ask for ready to rock
hållbarhet

grymma plektrum för bas eller gitarr
Anonym 29.03.2017
spelar mest bas och behövde nånting hållbart med bra grepp så slog till på dessa och blev inte besviken!

största fördelen med dessa är att dom har ett fantastiskt bra grepp jämfört med andra sorter jag provat, spelar man bas och väldigt hårt som jag är dom perfekta.

Great!
AlvinLR 20.12.2019
All around great picks, I recommend strongly

Dunlop Gator Grip 2.00