Deering Goodtime Deco Banjo

1

5-String Openback Banjo

Easy to play with clear note separation and a round, full sound.

"Deco" model with new inlay design.

  • 3-Ply 11" Blonde Violin Grade maple rim
  • Neck: Maple
  • Fingerboard: Maple
  • Hardwood Bow Tie fingerboard inlays
  • Nut width: 31.8 mm
  • Scale: 666.8 mm
  • 22 Frets
  • Deering Goodtime Smile maple/ebony bridge
  • Steel hoops
  • Deering Goodtime tailpiece
  • Enclosed machine heads
  • Headstock engraving and hardware in US Bronze Powder Finish
  • Factory strings: Deering Light Gauge (Art. 378078)
  • Head: 11" Frosted Top High Crown/Collar (Art. 378079)
  • Colour: Blonde Maple
  • Made in USA
Tillgänglig sedan September 2023
Artikelnummer 573551
försäljningsenhet 1 Styck
Number Of Strings 5
Body Maple, Birch
Open Back Yes
Neck Maple
Frets 22
incl. Case No
Incl. Gigbag No
Pickup No
6 222 kr
Gratis frakt inklusive moms
i lager
i lager

Produkten finns i lager och kan levereras omgående.

Information om leveransen
Beräknat utskeppningsdatum till Tisdag, 30.04.
1

1 Kundbetyg

5 / 5

Du måste vara inloggad för att kunna betygsätta en produkt.

Obs! För att undvika att betygsättningen är byggt på rykten eller smygreklam kan bara kunder som har köpt produkten från oss sätta sitt betyg.

Efter inloggningen i kundcentret kan du se vilka produkter som kan betygsättas.

funktioner

ljud

hantverkskvalitet

1 Recension

google translate de
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
MN
Super Anfänger-Banjo
Max Neumann 02.02.2024
Ich bin ein blutiger Banjo Anfänger, daher habe ich mich nach langer Recherche für ein Deering Goodtime Banjo entschieden.

Die Verarbeitung ist sehr hochwertig und robust, da wackelt nichts. Der größte Vorteil meiner Meinung nach ist, dass das Banjo von Werk ab sehr gut gestimmt ist und es auch bleibt, was das Üben sehr erleichtert.
Der Klang ist ein typischer Banjo Sound und es ist ein deutlicher Unterschied zu den preiswerteren Banjo-Alternativen zu hören.

Wer also mit dem Banjo spielen beginnen möchte und auf sehr gute Qualität achtet, dem lege ich dieses wunderschöne Banjo sehr ans Herz.
funktioner
ljud
hantverkskvalitet
1
0
Anmäl recension

Anmäl recension