Daddario EJ16-3D

Leverans beräknas mellan Tisdag, 14.05. och Onsdag, 15.05.
T
Kvalitetssträngar!
Thomas2014 12.03.2015
Efter Martin FX så är Daddario de bästa strängarna på marknaden. Smidiga med fantastisk ton och balans. Mycket prisvärt set.

H
Bra midrange och god kvalité.
Henning4480 02.08.2015
Jag har spelat på dessa strängar länge nu, och även om jag är nyfiken på andra märken och sk long life-strängar så går jag alltid tillbaka till dessa. När man vill ha ett varmt ljud redan från starten och inte för krispiga diskanter som long life-strängarna ofta har är dessa perfekta.

Kvalitén är riktigt bra, och jag har aldrig fått en sträng som inte fungerat som det var tänkt eller gått av direkt. Om jag hade fått önska hade jag kanske velat ha ännu lite mer bas i bassträngarna, men det faktum att jag tycker att midrange-ljudet på G och D strängarna kommer fram ordentligt tror jag är viktigast för mitt val.

För mig som hellre byter strängset lite oftare än behåller long life-strängar på är detta ett billigt och tryggt val.

J
EJ16, bättre blir det inte!
JohnHenry 02.03.2020
Jag har spelat gitarr i 30 år. De första 15 åren hoppade jag mellan olika märken, de senaste 15 åren använder jag enbart D'Addario på alla mina stränginstrument (jag är inte sponsrad). EJ16 är bra nog, jag behöver inte bättre strängar (finns det bättre strängar!?!). Phosphor Bronze ska det vara om det är akustiskt.

N
D.addario
Northern 06.02.2019
Strängar med gedigen klang slitstarka för alla spelstilar!

EM
Prisvärd klang
Ed Mann 22.01.2023
Fin klang och prisvärd. Ingenting att anmärka på!

Pf
Bästa strängarna
Per från sverige 25.03.2020
Har nog provat det mesta. Gillar inte strängar med coating. Tycker inte det fungerar. Men EJ16 har allt. Tycker det håller något bättre än andra strängar, ljudet har en klockigt ljud. Attacken är snabb. Fingrarna fäster bra på strängen och man får bra grepp när man plockar. Har inget negativt att säga om strängarna. Kommer aldrig att byta. Provar då och då andra strängar men landar alltid tillbaka på dessa. Passar till stora som väl mina små gitarrer. Fem stjärnor.

MM
Great set of strings
Marcus M 01.08.2018
Using these for my Ovation Celebrity acoustic. Feels like a good middle ground between price and performance. I like the sound and they seem to last quite well. Going through a few packs a year so the 3-packs are great.

I like the tone, and have settled on this gauge for the feel. I can't really think of any cons with these.

N
Bra strängar
Nils202 13.03.2022
Känns riktigt bra, helt nöjd.

G
Bra sträng, en riktig arbetshäst
Guitarzan 18.11.2017
Har använt denna i flera år, en riktig arbetshäst och just att den är gauge 12-53 passar mej perfekt.

LP
Pålitliga strängar
Lev P 09.03.2020
Har använt D’addario länge. Dessa låter mycket bra på min Gibson J45.