Alla priser inklusive moms

Gratis frakt. Beräknad leverans mellan Fredag, 24.05. och Måndag, 27.05.
Gillar den skarpt!
Sonus 17.07.2022
Disten i min Marshall Origin-topp var inte nog och jag lyckades inte få till ett tillräckligt bra, "äkta" sound med pedaler... Det saknades något. Kanske en boost, kanske en overdrive av något slag? Det visade sig att jag behövde båda, fast ändå inte riktigt!
Carl Martin Plexi Ranger är inte riktigt en typisk "Marshall-in-a-box-pedal" utan är i själva verket en pedal där man har kombinerat Marshall-delen med en klon av den klassiska treble boostern Dallas Rangemaster från 1965 och som var föregångaren till de efterföljande overdrive-pedalerna. Den klassiska Rangemastern hade användare som Eric Clapton, Tony Iommi , Rory Gallgher, Brian May, Marc Bolan, Richie Blackmore bl a och användes som overdrive för att ge både mer distorsion och en mer fokuserad klang i förstärkare som Vox AC 30 och Marshall Bluesbreaker t ex. Då borde den väl också funka fint med en "gammal" förstärkare som Marshall Origin? Ja DET gör den verkligen!

Det är faktiskt förvånande hur många olika sound man kan få ur Carl Martin Plexi Ranger ihop med en bra förstärkare. Plexi-delen är skild från Rangemaster-delen och beroende på vad man är ute efter kan man t ex använda Rangemaster-delen som boost för solon där man via "range"-reglaget pinpointar det frekvensområde som ska boostas osv. Den är inte avsedd som en heavy-metal-pedal utan har snarare en vintage-klang, men det finns gott om boost-möjligheter och det är inte svårt att hamna i det riktigt överstyrda spannet. Lägg där till möjligheten att kombinera PlexiRanger med diverse overdrives och distpedaler utöver den dist man kanske har i förstärkaren! Och, ja, jag använder den till heavy-metal, vilket fungerar alldeles förträffligt! Det där vintage-soundet som man känner igen finns ändå där hela tiden...
Rekommenderas mycket starkt!