Boss ST-2 Power Stack

Beräknat utskeppningsdatum till Måndag, 29.04.
K
Stort ljud i liten pedal
KlasseJ 18.04.2017
Behövde en bra "rörpedal" till replokalen där jag spelar på en transistorstärkare för att få till lite rörgung. Den producerar ett väldigt rakt rockljud vilket var det jag sökte.Trevligt med kontroller för treble/bass och sen tre olika ljud (drive, crunch och ultra). För min del funkar chrunchsettingen bäst och jag upplever den ge den bästa rörkänslan genom Peaveystärkaren jag kör igenom.

Den svarar bra på speltekniken och beter sig till stor del som en rörstärkare, dock finns det en bit kvar innan man kan jämföra den med en rör-Marshall.

Den brummar och tjuter en hel del och jag har testat den med både passiva och aktiva mickar. Bäst resultat kommer men min Eclipse bestyckad med EMG-pickups då man slipper en hel del av oljudet.

Summering:

Bra ljud, stryktålig (som alla Bosspedaler) och ett bra alternativ om du inte har en rörstärkare att tillgå och vill ha bra rörtoner ur en pedal. Nackdelen är att den ger mycket feedback.