Behringer U-Phoria UM2

Leverans beräknas mellan Onsdag, 15.05. och Torsdag, 16.05.
s
Långt över förväntan
skurtbert 29.12.2020
Jag köpte Behringer U-Phoria UM2 som ett sekundärt audio interface med tanken att förvara den i datorväskan för användning när jag är på resande fot.

Dock ändrades planen när jag fick hem UM2:an och testade den. Första intrycket var en liten besvikelse. Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig för priset men detta känns inte en produkt som man ostraffat förvarar i en datorväska och ständigt kopplar i och ur. Den är väldigt plastig och jag litar inte på att knapparna överlever den behandling mer professionell utrustning förväntas klara.

Besvikelsen var dock kortvarig, för när jag kopplade in UM2:an till datorn och anslöt mikrofon och hörlurar så förstod jag varför denna fått så högt betyg. Ja, den är plastig och ja, ljudet är långt från perfekt, även med en bra mikrofon. Men för priset är ljudet MYCKET bra. Min enhet tillför mycket lite bakgrundsbrus och ljudet låter naturligt och hyffsat detaljerat. Långt, långt över förväntan.

Det enda problemet jag stött på var en billig mikrofon som krävde fantommatning och som upplevdes sprakande vid direktmonitorering. Dock blev själva ljudupptagningen bra. Detta har inte varit ett problem alls med andra mikrofoner. Denna mikrofon är notoriskt tungdriven vilken antagligen är orsaken till problemet.

Så, eftersom jag inte litar riktigt på byggkvaliteten men är imponerad av dess övriga kvalitéer har den fått ett permanent hem hos min dotter som använder den dagligen. Jag skulle varmt rekommendera UM2:an till andra som vill komma igång med ljudinspelning. Ljudkvalitén från denna kommer räcka långt och anledningen till att uppgradera kommer nog snarare handla om fler ingångar eller att du vill ha något robustare att kunna flytta runt.

Fördelar
+ Mycket bra ljud för pengarna
+ Superbilligt
+ Fantommatning
+ 2 ingångar
+ Monitorering

Nackdelar
- Fult (tveksamt subjektivt?)
- Plastigt

Perfekt ingångssteg!
Anonym 05.05.2015
Billig, välfungerande och perfekt som ingångssteg till den lilla hemastudion. Har spelat in en hel del med det här lilla kortet och det fungerar utmärkt. Det har hittills fungerat med alla mickar och mjukvaror jag använt och inte givit mig några installations eller komparabilitetsproblem.

lw
Billigt men grymt bra!!
long way to go 10.07.2020
detta kunde inte ha blivigt bättre eller billigare och stort tack till dom bästa i världen på musik instrument och studio "thomann.de/se" och tack för eran bra hjälp i eran chat inom support mvh alex.hällzon

Smidigt interface som gör det de ska.
Anonym 24.07.2016
Smidigt interface som gör det de ska. Har bara provat att koppla in basen och det fungerar klockrent.
Inge drivrutiner eller något utan går direkt in i Cubase.
Tillräckligt snygg för att stå framme och tar inte allt för stor plats. Dock tillverkad i plast som man kan förstå med detta priset

Perfection at a low price!
SwedishMetalHead 31.01.2019
I have not had any issues with this interface at all and even though it's bumped into the floor a couple of times nothing has really shown on the casing for the hardware and it seems like it's holding up pretty well! i highly recommend this if you're on a lower budget!