Arundos Reed Bb-Clarinet Manon 3.0

3

Reeds for Boehm Bb- Clarinet

  • Manon
  • Thickness: 3.0
  • Excellent response
  • Allows a light staccato and a flexible legato in all registers
  • Full sound
  • Very brilliant
  • Made of the best French reed
  • Made in Germany
  • Package content: 10 reeds
Tillgänglig sedan Juli 2016
Artikelnummer 394986
försäljningsenhet 1 Styck
Material Wood
Strength 3
354 kr
inklusive moms, 99 kr frakt tillkommer
Mängdrabatt
Pris per styck Du sparar Summa
354 kr 1
339 kr 4,2% 3
319 kr 9,9% 5
i lager
i lager

Produkten finns i lager och kan levereras omgående.

Information om leveransen
Beräknat utskeppningsdatum till Måndag, 29.04.
1

3 Kundbetyg

5 / 5

Du måste vara inloggad för att kunna betygsätta en produkt.

Obs! För att undvika att betygsättningen är byggt på rykten eller smygreklam kan bara kunder som har köpt produkten från oss sätta sitt betyg.

Efter inloggningen i kundcentret kan du se vilka produkter som kan betygsättas.

respons

ljud

hantverkskvalitet

3 Recensioner

google translate de
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
I
Gute Ansprache und warmer Ton
Ingpau 30.03.2020
Die Blätter kamen, anders als die bisher verwendeten eines französischen Herstellers, nicht in Folie eingeschweißt, sondern in recycelbarer Pappe sicher eingebettet in einer 10er Schachtel bei mir an. Der optische Eindruck war einwandfrei. Beim ersten Anspielen kam mir das Blatt stärker als Stufe 3 vor. Wie bei allen neuen Blättern beschränkte ich die Dauer auf 15 Minuten. Tags drauf war die Ansprache deutlich leichter und vom tiefen bis zum hohen Register kamen die Töne ohne Probleme. Auf meiner Buffet-Crampon 12 F mit Standard-Mundstück erklangen die Töne warm und ohne Nebengeräusche. Ich bin mit dem Blatt sehr zufrieden, kann aber eine abschließende Beurteilung erst abgeben, wenn ich mich weiter durch die 10er gearbeitet habe und etwas zur eventuellen Streuung sagen kann.
respons
ljud
hantverkskvalitet
0
0
Anmäl recension

Anmäl recension