Alla priser inklusive moms

Gratis frakt. Beräknad leverans mellan Torsdag, 16.05. och Fredag, 17.05.
EH
Eric H 13.05.2017
Det här är en av de absolut trevligaste ljudgrejor jag har köpt genom åren och jag har köpt många ...

Jag har den i ett rack där jag har gitarr- och basutrustning. Framför allt spelar jag akustiska gitarrer genom den. Alla de inställningsmöjligheter den har gör att man kan skruva till fullständigt underbara grundljud som man sedan kan skicka ut på loop till (i mitt fall) Strymon Mobius eller Blue Sky.
Det variabla rörljudet ger en väldigt behaglig närvaro. Andra recensioner berättar om olika inställningsmöjligheter så jag tar inte upp några särskilda sådana här. Var bara förvissad om att här finns STORA möjligheter.

Någon skrev i en annan recension om brusproblem. Jag har inte haft några sådana problem alls, men man måste vara väldigt uppmärksam på hur man ställer in impedansen på ingången. Det kan säkert vara lätt att få problem om man inte ställer upp ingångsimpedansen en bit förbi den nivå där det precis blir tyst. Ingångssignalen behöver ett stadigt "golv att trampa på" för att göra en liknelse. (En mik med t.ex. 200 ohms utgång behöver belastas med flera ggr det värdet för att låta brusfri och få en jämn frekvenskurva.)
Alltihop hamnar hos mig till sist i en JBL Eon med slutsteg och 15" element. Wunderbar!

Jag använder ART-kanalen även till att hantera vanlig mikrofonsignal för röst. Även där är jag lika nöjd. Ett varmt, härligt ljud är inte svårt att få till med mina Röde, Sennheiser, EV och andra mickar.

Jag tycker att ART Pro Channel II är lättanvänd och mångsidig. Jag rekommenderar den verkligen till dem som vill ha en väldigt kompetent kanalstrip för en vettig peng.

RS
Sounds great when its working
Rob Sinthé 25.08.2017
Had some humming problems when i got the unit, sent it back for repair and when i got it back it still hums sometimes. needs to restart it several times to get rid of the humming issue. seems like a common issue with this unit,