Schilke Trumpet 11Ax

11

Mouthpiece for Trumpet

  • Improves effortless playing and produces a beautiful tone
  • Cup diameter: 16.51 mm
  • Cup depth: Shallow
  • Rim contour: Standard
  • 27 Bore
  • Backbore: Wide
  • Finish: Silver-plated
Available since February 2007
Item number 110852
Sales Unit 1 piece(s)
Cup Depth Flat
Cup Diameter 16,51 mm
Finish Silver Plated
97 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Thursday, 25.04.
1

11 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

5 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
B
Für's hohe Register
BrassHas 04.09.2020
Nutze es primär für das hohe Register, wo es bei gutem Sound ermüdungsärmeres spielen erlaubt. Da es recht flach ist und der Kesseldurchmesser zumindest gefühlt auch ziemlich eng ist, ist die Kontrolle über die Töne nicht so einfach, wie bei weiteren Mundstücken. Auch nach unten sind dem Spiel Grenzen gesetzt, der Ton klingt unten eng und Oktavsprünge nach ganz unten sind eine Herausforderung.
Man muss sich mit dem Mundstück erst langsam anfreunden, aber dann macht es als Leadtrompete duchaus Freude.
Ich könnte mir vorstellen, dass es auf einer Piccolo Trompete noch besser funktioniert, konnte das aber noch nicht testen.
quality
response
sound
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Schilke 11Ax Mouthpiece for Trumpet?
Marinetrompeter 17.08.2012
Sehr gutes Mundstück für Amateure und Semi Profis.
Öffnet das Instrument und füllt dieses dann aus.
Am Anfang nicht zu viel Gas geben dann sehr schnelle eigewöhnungszeit.
Auch sehr gut für es Cornet und Trompeten mit Großer bohrung
quality
response
sound
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
Sehr gut!
DeJoRo 13.10.2021
gerade die veränderte Rückbohrung!
quality
response
sound
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
S
Klasse Sound
Simon784 01.06.2013
Seit langem langem Suchen habe ich nun das Schilke 11Ax gefunden und war sofort überrascht.

In Kombination zu meiner Schilke S42L Trompete ergibt es einen strahlenden und schönen Klang. auch im oberen Spielbereich klingt es richtig fett.

Ich kann dieses Mundstück nur wärmstens empfehlen.
quality
response
sound
0
0
Report

Report