To the page content

Silversonic Transverse Flute

  • Sterling silver head and body
  • Closed keys
  • E mechanism
  • Offset G
  • Silver-plated keys
  • Including Wooden cleaning rod and case
  • Available since March 2006
  • Item number 175887
  • Sales Unit 1 piece(s)
  • Head Joint Silver
  • Body Silver
  • Machine Head Material Nickel Silver, Silvered
  • Lip Plate Material Silver
  • Riser (Material) Silver
  • French Pointed Arms Yes
  • E Mechanism Yes
  • Offset Yes
  • Inline No
  • C Foot Yes
  • B Foot No
  • Incl. Case Yes
4.222 €
All prices incl. VAT
On request
On request

For this product the supply situation is currently uncertain or our supplier has not yet provided us with an expected delivery date for this product. Kindly contact us for further information on the availability.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

features

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Warmer und durchsetzungsstarker Klang
Anonymous 21.12.2015
Nach 15 Jahren ist das Verhältnis mit der Yamaha YFL-411 abgekühlt. Eine Inspiration in Form einer neuen Flöte muss her. In Frage kommen
Azumi AZ-S3 E, Muramatsu EX-III-CBE und Sankyo CF 301. Nach Eingang aller Flöten geht es ans vergleichen. Dabei offenbart jede Flöte ihren eigenen Charakter: Laut und kräftig die Sankyo, Filigran mit Leichtigkeit die Muramatsu, klangstark die Azumi. Im Zusammenspiel mit anderen Instrumenten bleiben davon nur Nuancen übrig, wobei die Sankyo sich am leichtesten gegen eine E-Gitarre durchsetzt. Deutliche Differenzen zeigen sich in der Ansprache der 2.Oktave. Hier deklassiert die Muramatsu meiner Meinung nach ihre Mitbewerber. Diese tönen in der unteren Oktave sehr verführerisch, doch letztendlich habe ich mich für die Leichtigkeit der Muramatsu entschieden und diese darf bleiben.
response
sound
quality
features
6
0
Report

Report