Customer center login
Country and Language

Sabian 18" HHX Plosion Crash

4
No JavaScript? No Audio Samples! :-(
Hard-Softstick 
0:00
  • Hard-Softstick
  • Show less

18" Crash Cymbal

  • HHXplosion series
  • Brilliant finish
  • Developed by Dave Weckl
  • Hand-hammered from B20 bronze
  • Clear, clean, defined cymbal sound
  • Wide dynamic range
  • Suitable for all music styles
Hand Hammered Cymbal Yes
Finish Brilliant
Alloy B20 Bronze
Item number 172609
329 €
All prices incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Tuesday, 26.10. and Wednesday, 27.10.
1
74 Sales Rank

4 Customer Reviews

5 4 Customers
4 0 Customer
3 0 Customer
2 0 Customer
1 0 Customer
5 / 5

sound

quality

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
MB
Explosion garantiert!
Michael B. 491 19.12.2014
Wer's gerne mal etwas härter und lauter mag, der muss dieses Becken mal gehört haben. Mit 18" ist es tief genug für Heavygrooves und schwingt auch bei langsameren Breakdowns noch schön spielbar, wenn man die Schlagintensität anpasst. Aber wir wissen ja, fester draufhauen heißt nicht automatisch, dass es geiler und härter klingt!
Ich habe es jetzt seit fast 2 Jahren wöchentlich in gebrauch mit meiner Hardcoreband und das Ding geht wie ne 1!!!!
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Ja
Top!
Jean-Michel aus B. 29.03.2012
Das Becken ist vom Sound wie von der Verarbeitung her ein absolutes klasse Becken!!!
sound
quality
0
0
Report

Report

Need help?